fbpx

Blog

Dijital Pazarlama Ajansları Ne İş Yapar?

dijital pazarlama ajansları

Dijital pazarlama ajansları, şirket içi bir ekip oluşturmak için tonlarca para veya zaman harcamak zorunda kalmadan dijital pazarlama kampanyanızın YG’sini arttırmanıza yardımcı olabilir.

Bu yazıda, dijital pazarlama ajanslarının neler yaptıkları hakkında konuşacağız. Ama önce dijital pazarlamanın ne olduğu üzerinde duralım.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, işletmenizi dijital medya kanalları aracılığıyla tanıtmak için kullandığınız pazarlama stratejisidir.

Geleneksel pazarlamadan en büyük farkı, dijital kampanyanın sonuçlarını gerçekten çok kolay bir şekilde ölçümleyebilmeniz ve böylece stratejinizi gerektiği gibi değiştirebilmenizdir.

Bir Dijital Pazarlama Kampanyasında Ölçümleyebileceğiniz Şeyler:

  • İnsanlar ne arıyor?
  • Ne sıklıkta bir şey ararlar?
  • Nerede çok zaman harcıyorlar?
  • Kaç tane satış dönüşümü var?
  • İnsanlar hangi içerikten hoşlanır?
  • Sizin hangi içeriğiniz insanların ilgisini çekiyor?
  • Harcadığınız paranın karşılığında ne elde ettiniz?

Dijital Pazarlamanın Kullanıldığı Yerler:

  • İnternet
  • Mobil uygulamalar
  • Anlık mesajlaşma (whatsapp, messenger vb…)
  • Dijital ses dosyaları
  • Dijital televizyon
  • Bannerlar
  • Dijital radyo kanalları
  • Sosyal medya

Dijital Pazarlama İstatistikleri

Mobil reklamcılık harcamalarının 2020 yılında 187 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakam masaüstü harcamaların iki katından fazla.(88 milyar dolar) Sürekli gelişen bir platformda kullanıcılar telefonlarını masaüstü bilgisayarlardan daha çok tercih ettiği için, reklam bütçelerinin bu değişime yol açacağı ve yansıtacağı gayet açık…

Daha fazla ‘Dijital Pazarlama İstatistiği’ için “2020’ye Girmeden Bilmeniz Gereken Dijital Pazarlama İstatistikleri ve Trendleri” adlı yazımızı incelemenizi öneririz.

Bir Dijital Pazarlama Kampanyasının Ana Unsurları Nelerdir?

  • Müşteri Beklentisi ve Mevcut Durum İyi Analiz Edilmiş Olmalıdır.

Bir dijital pazarlama kampanyasının başarılı olması için ilk adım ajansın müşterisinin kampanyadan beklentisini ve mevcut durumunu derinlemesine kavramış olması gerekir. Çoğu pazarlama kampanyasının mesajı son derece geneldir. Çünkü çoğu şirket müşterinin & markanın hikayesini tam olarak anlamak için zaman ayırmaz.

  • Süreçler İş Başlangıcında Oluşturulmuş Olmalıdır.

Bir konuda başarı elde edebilmek için, belirli bir görevi tamamlayan sistemlerin, işlemlerin ve iş akışlarının doğru bir şekilde programlanması gerekir. Bu, bir blog yazısı oluşturduğunuzda, bir PR kampanyası yürüttüğünüzde, sosyal medya promosyonları veya ücretli reklamlar yayınladığınızda ve sonrasında izleyeceğiniz bir yol haritasına sahip olmanız gerektiği anlamına gelir.

  • Doğru Araçlara Sahip Olunmalıdır.

Dijital pazarlama kampanyaları baştan sona çeşitli araçlar gerektirir. Örneğin, e-posta pazarlama araçları (MailChimp vb… ), analiz araçlarına (Google Analytics  vb… ), farklı iletişim araçlarına ve daha fazlasına ihtiyacınız olacaktır. Bu araçlar kilit görevlerinizi yerine getirmenize ve hedeflerinize daha verimli bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olur.

  • İstikrarlı Olunmalıdır.

Dijital pazarlamada en önemli becerilerden biri sabırdır. Tipik olarak, göze çarpan sonuçlar sadece birkaç ay sonra gelir.  Nasıl ki işletmenizi 1 ay açıp, bir ay kapalı tutmuyorsanız, dijital pazarlama çalışmalarınızda da %100 performansı almak için sürekli devam etmeniz gerekir.

  • Yüksek Kaliteli İçerik Üretilmelidir.

Rastgele blog yazıları, sosyal medya içerikleri yazmak kolaydır, ancak hedef kitlenizin sevdiği ve okuması gereken kaliteli içerikleri düzenli üretebilir misiniz?

Diğer markaların arasından sıyrılıp fark yaratmak ve başarılı olmak istiyorsanız bunu düzenli ve kaliteli içerik paylaşımı ile sağlayabilirsiniz.

  • Ölçümleme, Analiz ve Raporlama Doğru Yapılmalıdır.

Yapılan çalışmaların başarısını etkileyen birçok faktör vardır. İyi bir görsel(video), içerik metni, doğru bütçe, doğru hedefleme vb… Tüm bu parçaların bir araya geldiğinden emin olmak için bütün çalışmalar titizlikle incelenmeli, analiz edilmeli ve yapılacak diğer çalışmalara yol gösterecek biçimde  raporlanmalıdır. Diğer türlü yapılan çalışmalar tamamen tesadüfi olup,istediğiniz performansı alma oranınızı düşürecektir.

Dijital Pazarlama Ajansı Ne Yapar?

Dijital pazarlama ajansları tıpkı birer madenci gibi çalışır.  Müşterisinin ihtiyaçlarını ve mevcut durumunu analiz eder, müşterisinin anlayacağı şekilde raporlar ve işe yarayacak bir dijital pazarlama stratejisi tasarlamak için,  kapsamlı bir resim oluşturmak üzere milyonlarca veri noktasında ilerler.

Dijital bir pazarlama uzmanının işi hedef müşteriyi anlamakla başlar. Ardından, markanın mevcut durumu hakkında dijital arenadan veri toplar.Buradan itibaren, kampanya karması ve dijital mecraların kararlaştırılmasına dayalı olarak daha fazla analiz yapılır.

Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamanın aksine sürekli bir faaliyettir. Web sitenizi arama motoru sonuçlarının en üstüne çıkarmak (SEO) , rekabetin yalnızca bir kısmını oluşturur. Web sitenizi ilk sayfada tutmak sürekli bir iştir. Sosyal medyada içerik paylaşmak bir başlangıçtır. Düzenli içerik paylaşmak ve bu paylaşımlardan dönüşümler elde etmek sürekli bir iştir…

Dijital pazarlama ajansları,  web sitenizin ve markalarınızın her zaman dijital müşterilere görünür olmasını sağlamak için SEO, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlaması, İçerik Pazarlaması ve Mobil Pazarlama gibi çalışmaların bütününü gerçekleştirir.

Yani dijital pazarlama ajansını bir makine olarak düşünürsek, ürünün ya da hizmetin %100 performans sergileyerek başarıya ulaşması için çarkın sürekli dönmesi gerekir. Bu da aktif olarak paylaşım yapılması, sitenizin daima güncel olması ve yenilikleri takip etmekten geçer. Tüm bu işlemleri yoğun iş temposu içerisinde ve tam zamanlı olarak gerçekleştirmeniz tek başınıza mümkün olmayabilir.

Survivor Dijital olarak bizi daha yakından tanımak ve markanıza nasıl fayda sağlayabileceğimizden emin olmak isterseniz bize ulaşın ve markanıza özel ücretsiz bir sosyal medya analizi isteyin. Ya da bir dijital pazarlama uzmanıyla görüşmek için hemen bizi arayın.

Eğer hala bir dijital pazarlama ajansı ile çalışıp çalışmamanız gerektiğini düşünüyorsanız aşağıdaki  blog yazılarımızı da okumanızı öneriyoruz.

 “ Doğru Sosyal Medya Ajansı Nasıl Seçilir?”

“Küçük İşletmelerin İnanmaması Gereken Dijital Pazarlama Efsaneleri “

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi