Bir Dijital Pazarlama Ajansı Ne İş Yapar

coronavirüs ve dijital pazarlama

Dijital pazarlama çalışmalarınızı yönetmenin farklı yoları vardır. Bu çalışmaları kurum içinde yürütebilir veya bir dijital ajans ile çalışabilirsiniz. Ya da ikisinin bir kombinasyonunu da tercih edebilirsiniz. Hangi yöntemi seçeceğinize karar vermeden önce, bir dijital pazarlama ajansının ne olduğunu ve sizin için neler yapabileceğini daha iyi kavramanızı sağlayacak aşağıdaki soruları cevaplayalım:

DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI NEDİR?

Dijital pazarlama ajansı,  müşterisinin pazarlama ve satış hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak için çok çeşitli farklı taktikler, stratejiler ve çevrimiçi araçlar kullanan işletmedir.  Dijital pazarlama ajansları genellikle geleneksel pazarlama hizmetleri sunmazlar. Dijital pazarlamanın kapsamı göz önüne alındığında, sundukları hizmetlere göre en popüler dijital pazarlama ajansı türleri şunlardır:

1. Tam Hizmet Dijital Pazarlama Ajansı

Tam hizmet dijital pazarlama ajansı, bir şirketin çevrimiçi varlığının tüm yönlerini yöneten bir ajanstır. Bu tür bir ajans, strateji geliştirme, web sitesi ve mobil uygulama geliştirme, içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi, görsel tasarım, video prodüksiyon, SEO ve SEM gibi alanlara odaklanan farklı departmanlara sahiptir.

Tam hizmet dijital pazarlama ajanslarının amacı, bir şirket için KPI’larını tanımladıkları bütünsel bir strateji oluşturmak ve her bir departmanını bu nihai hedefe ulaşmada doğru şekilde kullanmaktadır.

2. SEO Ajansı

SEO (arama motoru optimizasyonu) konusunda uzmanlaşmış dijital pazarlama ajansları, müşterilerinin web sitelerinin ve web sitesi içeriğinin arama sonuçlarında üst sıralarda yer almasına yardımcı olur . SEO Ajansları aşağıdaki konu başlıklarında uzmanlaşmış ajanslardır.

  • SEO Stratejisi oluşturma
  • Anahtar kelime araştırması
  • Web sitesi denetimleri
  • Backlink denetimleri
  • Web sitesi ve blog içeriği
  • Meta veri değerlendirmesi (URL’nin kalitesini, başlık etiketlerini, meta açıklamalarını vb. kontrol etme)
  • Teknik SEO düzenlemeleri
  • Ve dahası

Bir SEO Ajansı, Google Analytics, Google Arama Konsolu, SEM Rush, Moz vb… gibi çeşitli veri analitiği ve web sitesi geliştirici araçlarını kullanır.  SEO ajansları, Google’ın sürekli değişen arama algoritmasına uyum da dahil olmak üzere, arama motoru optimizasyonu en iyi uygulamalarını her zaman erken benimseyen kişilerdir.

3. PPC Ajansı

PPC: Pay Per Click Türkçe’de Tıklama Başına Ödeme anlamına gelir. Ücretsiz organik trafiğin aksine, web sitenize ücretli trafik sağlar. PPC reklamlar web sitelerinde, arama sonucu sayfalarında (SERP’ler) ve sosyal medya kanallarında görünebilir.

Tüm PPC ajansları eşit değildir. Bazıları belirli reklam türlerinde başarılı olurken, bazıları her platformda mükemmel müşteri deneyimleri yaratmada uzmandır . En iyi PPC ajansları , genel yatırım getirinizi iyileştiren yeni fikirleri strateji haline getirmek için verileri nasıl kullanacaklarını bilirler.

Bir PPC ajansı seçmeden önce şu soruları sormanızda fayda olabilir: 

  • Temel PPC metriklerini ölçmek için hangi araçları kullanıyorsunuz ?
  • Verileri ve sonuçları bizimle aktif olarak paylaşacak mısınız?
  • Analitik ve raporlamaya bağımsız erişimim var mı?
  • Teklifinize tam bir analiz raporu dahil mi?
  • Varsa, bu raporlara neleri dahil ediyorsunuz?

4. Dijital Reklam Ajansı

Dijital Reklam Ajansları, Pazarlama stratejisinin önemli bir ayağı olan tanıtım, yeni müşteri kazanma vb hedefleri gerçekleştirmek için doğru mecralar üzeriden dijital reklam yönetimi gerçekleştirirler. Sadece PPC’ye odaklanmazlar.  Büyüme ve karlılık odaklı tüm dijital mecralar için strateji geliştirebilir ve reklam yönetimi yapabilirler.

5. Sosyal Medya Ajansı

Sosyal medya ajansları, bir şirketin sosyal mecralardaki varlığının sürdürdürebilmesi, sosyal medya pazarlama hedeflerini gerçekleştirebilmesi için gerekli tüm çalışmaları gerçekleştiren dijital ajans işletmeleridir.

Bir sosyal medya ajansı genel olarak şu hizmetleri gerçekleştirir:

  •  sosya medya pazarlama stratetjisi oluşturma
  •  sosyal medya politikası oluşturma
  •  sosyal medya içerik üretimi
  •  sosyal medya görsel tasarım hizmeti
  • sosyal medya hesap yönetimi
  •  sosyal medya denetimi
  •  sosyal medya müşteri hizmetleri desteği
  •  sosyal medya kriz yönetimi
  •  sosyal medya kampanyaları
  •  influencer kampanyaları
  • sosyal medya reklam yönetimi

sosyal medya yönetim paketlerimizi inceleyin

6. Web Tasarım Ajansı

Bir web tasarım ajansı, işletmeler için özelleştirilmiş ve optimize edilmiş web siteleri veya web sayfaları oluşturan yaratıcı tasarımcılardan oluşur. Web tasarımcıları, yepyeni bir web sitesi oluşturmanın dışında mevcut bir web sitesinin güncellenmesi konusunda da hizmet sunabilir. Web sitesi ajansları tarafından sunulan yaygın hizmetler arasında kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arabirimi (UX/UI) tasarımı ve araştırması, web geliştirme ve web barındırma hizmetleri yer alır.

DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI HANGİ HİZMETLERİ SUNAR?

Bir dijital pazarlama ajansı, modern dijital pazarlama tekniklerinde uzmanlaşmış bir uzman bir ekibe sahiptir.  İş hedeflerinize ulaşmanız için teknolojinin kullanımına yönelik hizmetler sunarlar.

Bir dijital ajansın sunabileceği dijital pazarlama hizmetlerinin bazıları şunlardır:

BAŞARILI BİR DİJİTAL  AJANS ORTAKLIĞI İÇİN NE GEREKİR?

İyi bir dijital ajans, ortaklığa başlamadan önce size doğru soruları sorar ve  tüm süreç boyunca sizinle birlikte çalışır. İyi bir kimyanın ötesinde, iyi bir dijital pazarlama ajans ortaklığı aynı zamanda sağlam bir karşılıklı anlayış temeline dayanmalıdır. Başarılı bir dijital ajans ortaklığı için birkaç özellik :

Açık iletişim ve işbirliği— Şirketinizi herkesten daha iyi tanıyorsunuz, bu nedenle dijital pazarlama ajansınızın tüm süreç boyunca sizi dahil etmesi önemlidir. Performans ölüçümü için KPI’arı birlikte belirlemeli ve tüm yol boyunca şeffaf bir şekilde takip edebilmelisiniz.
Güven — Dijital pazarlama ajansı şirketinizin büyüme hedefleri ve bunların nasıl gerçekleşeceğine dair sırlarınızın bir çoğuna sahiptir. Bunları rakipleriniz ile paylaşmayacağına ya da sizden edindiği tecrübe ve bilgiyi sektörünüzden başka bir firmaya kullanmayacağına emin olmalısınız. Güveni yazıya döken gizlilik sözeşmelerini ihmal etmemelisiniz.
Sorunsuz Bilgi Akışı—Bir dijital ajans ortağı, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için oradadır, ancak beklentileriniz konusunda net değilseniz, bunu yapamazlar. Erken ve sık sık geri bildirim, yorum ve öneriler sağlayın.
Toplantı Sıklığı— Herkesin aynı fikirde olduğundan ve sonuçların beklentileri aştığından emin olmak için düzenli olarak buluşmak önemlidir.

DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI İLE ÇALIŞMANIN FAYDALARI NELERDİR?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bir dijital ajans ile çalışmak yerine dijita pazarlama çalışmalarınızı kendi bünyenizde de çözebilir ya da belirli hizmetleri dijital ajanslardan satın almayı tercih edebilirsiniz elbette. Ancak konusunda uzmanlardan ouşan bir iç ekip oluşturmanın maliyeti çoğu durumda dış kaynak kullanımından çok daha fazla olur bu gibi durumlarda bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmak her zaman için daha karlı olacaktır.

Günün sonunda dijital pazarlama ajansları işinizi büyütmenize ve pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için  varlar.  Bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanın başlıca yararları şunlardır: 

  • Zaman ve para tasarrufu
  • Sektör uzmanlarından oluşan ekip
  • En son trendler ve kaynaklarla ilgili görüşler
  • Proje esnekliği—uzun vadeli, kısa vadeli, küçük veya büyük
  • Dış bakış açısı
  • Keşif ve iş önerileri
  • Büyüme ve ölçeklenebilirlik
  • Veriye dayalı sonuçlar
  • Değişiklik yapabilme esnekliği

EN İYİ DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI NASIL SEÇİLİR?

Şirket içi dijital pazarlamadan dijital ajans kiralamaya geçmek çok büyük bir adım olabilir. Artan harcamalarla ilgili endişeler ve üçüncü bir tarafa güvenme konusundaki isteksizlik de dahil olmak üzere, birçok neden küçük ve orta ölçekli işletmelerin bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmasını engelliyor. Umarım, buraya kadar bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanın avantajlarını aktarabilmişizdir.  Bu da bizi bir sonraki soruya götürüyor: “En iyi dijital pazarlama ajansı nasıl seçilir?”

İlk olarak, farklı ajansları incelemek için edvido.com gibi dijital ajans inceleme sitelerine göz atmanızı öneriyoruz. Aramanızı ortalama saatlik ücretlerine, proje boyutlarına veya konumlarına vb. göre filtreleyebilirsiniz. Ardından, müşteri hikayelerinin size hitap edip etmediğine bakın.

Tanıdığınız kişilere hangi dijita pazarlama ajansı ile çalıştıklarını sormak da bir seçeneğiniz olabilir. Hangi hizmetleri alıyorlar, memnunlar mı, veriye dayalı sonuçlar elde edebiliyorlar mı? Bunları sorgulayın.

Seçeneklerinizi birkaç taneye indirdikten sonra tanışma randevusu oluşturmadan önce son olarak ajansın kendi sosyal medya hesaplarını ve sunduklarını söyledikleri diğer dijital hizmetleri kendileri üzerinde nasıl uyguladıklarına bakın. “Sonuçta kendisi için zaman ayıramayan ajans, yeni bir müşteri işini almak için de yeterli kadro ve zamana sahip değildir öyle değil mi?”

SURVIVOR DİJİTAL İLE TANIŞIN!

Eğer bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya karar verdiyseniz Survivor Dijital olarak bizi de inceleme sürecinize dahil etmenizi isteriz. Neden mi biz?

  • Müşteri İncelemeleri — Öncelikle müşterilerimizin bizim hakkımızda yaptıkları yorumların arkasındayız. Ve sadece yorumları okumakla kalmayıp onları aramanızı da öneriyoruz.
  • Yaklaşımımız— Bizim için işin planlaması en önemli kısmı bu nedenle işinizi anlamak ve bunu doğru KPI’lar ile eşleştirmek en öncelikli işimiz.  Başarımızın sizin başarınızdan kaynaklandığını biliyoruz. Bu yüzden tüm süreci şeffaf olarak yöneten ve verilere açık erişim sağlayan bir iş birliği süreci yönetiyoruz.
  • Ekibimiz- Dijital pazarlama hizmetlerinin her alanında uzman kişilerdne oluşan harika bir yönetim ekibine sahibiz  ve markanıza özel oluşturulacak oparesyon ekiplerimiz var. Böylece bizimle işiniz asla geç kalmaz.
  • Hizmetlerimiz— Tam hizmet dijital pazarlama ajansı olarak sizlere hizmet sunuyoruz.  İş hedeflerinize ulaşmada her adımda tam olarak yanınızdayız.
    Tanışma Toplantısı —Son olarak, işinizi ve dijital varlığınızı nasıl bir sonraki seviyeye taşıyabileceğimizi keşfetmek için online bir tanışma toplantısı yapmak ister misiniz? O halde hemen bizimle iletişime geçin 

dijital pazarlama hedef belirleme şabonu