fbpx

Blog

Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımlarında Sıralama Değişiyor

Türkiye’de sosyal medya platformlarında kullanım yoğunluğunda sıralama değişiyor. Youtube artık en çok kullanılan sosyal medya platformu..

İngiltere merkezli global sosyal medya ajansı We Are Social ve sosyal medya yönetim platformu Hootsuite’nin “Dijital Türkiye 2019” araştırmasına göre, Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu yüzde 92’lik oranla Youtube oldu. Sıralamada bir sonraki platform yüzde 84 üle İnstagram, 83 ile Whatsapp geliyor.

Sosyal medya tanımının karşılığına denk gelen Facebook‘ta ise gerileme yaşandığı görüldü. Son yıllarda akademik çalışmalara konu olan Facebook hakkında, yayın hayatının süresi hakkında tahminler öne sürülüyor ve çok uzun bir süre daha yayın şansı tanınmıyordu. Türk sosyal medya kullanıcılarının yüzde 82’lik bölümü sosyal medya kullanımında Facebook’u tercih ederek platformu dördüncülüğe oturttu.

Sıralamanın devamı şu şekilde; Twitter (yüzde 58), Facebook Messenger(yüzde 57), Skype (yüzde 31), Snapchat (yüzde 31), Linkedin (yüzde 30),Pinterest (yüzde 28).

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi