fbpx

Blog

Sosyal Medya Pazarlaması KOBİ’ler İçin Neden Bir Zorunluluktur?

sosyal medya pazarlaması kobi'ler için neden zorunludur?

Dijital pazarlama dünyasında, sınırlı bir bütçe ile en iyi performansı almak için doğru stratejiler belirlemeniz gerekir.

KOBİ’ler de sınırlı bir bütçe ile ne tür stratejiler uyguladıklarına oldukça dikkat etmektedirler. Bu sebepten sosyal medya sınırlı bir bütçe ile KOBİ’lerin hem hedef kitlelerine ulaşmada hem de satışlarını arttırmada kullanabilecekleri uygun maliyetli ve çok yönlü stratejilerden biridir.

Pazarlamacıların %97’si müşterilerine ulaşabilmek için sosyal medyayı kullanmaktadır.

KOBİ’lerin Sosyal Medyada Pazarlama Yapması İçin 15 Sebep

1.) Müşterileriniz Sosyal Medyada

KOBİ’lerin sosyal medyada reklam vermeleri için en iyi sebeplerden biri ise müşterilerinizin her zaman bu kanallara zaman ayırması, sosyal medyada bulunmalarıdır.

sosyal medya pazarlaması kobil'ler için neden zorunludur?

2021 için öngörülen istatistiklere göre ise, sosyal medya kullanıcı sayısının 3.1 Milyar’ı bulması bekleniyor. Bu istatistikler göz önüne alındığında hedef kitlenizin zaten sosyal medyada var olduğunu ancak onların size değil sizin onlara en uygun ve en çok kullanılan kanal üstünden gitmeniz gerektiğine dikkat etmeniz gerekir. Zira hala sosyal medyada değilseniz istediğiniz kitleye ulaşmanız zorlu bir süreci de beraberinde getirecektir.

2.) Müşterileriniz, Sosyal Medya Üzerinde Pazarlama Yaparken Gönderdiğiniz Mesajlara Karşı Daha Duyarlı Olacaktır.

Pek çok kişi sosyal medyada aktif çünkü sosyal medya herkese kendi network ağını oluşturmak için kolay ve de eğlenceli yollar sunmaktadır.

sosyal medya kobiler için neden zorunludur?

Kullanıcıların çoğu sevdikleri veya takip ettikleri markalar ile etkileşimde olmalarına rağmen bir pazarlama stratejisi ummamaktadırlar.

Kullanıcıların markanıza duyarlı olmasının sebeplerinden biri ise sosyal medyada markanızın daha farklı bir yönünü görmesidir. Paylaştığınız içerikler ile beraber markanızın kişiliğini, tarzını yansıtmış olursunuz. Bu sayede kullanıcılara doğrudan mesajlar göndermek yerine hedeflediğiniz kitleye bağlantılar göndermek daha etkili olacaktır.

MarketingSherpa’ya göre, 18 ila 34 yaş arasındaki kullanıcıların %95’ i sosyal medyada bir markayı takip etmekte ancak bunun sebebi markanın içeriklerini değerli bulmalarından kaynaklanmaktadır.

Çünkü sosyal medyada bir müşteri daha fazla bilgi edinmek isterse bunu mesaj yolu ile markayla iletişime geçerek yapabilir. Zaten sosyal medyada hesabınız ve içerikleriniz ile kullanıcılara mesaj gönderilebilir bir profil sergiliyorsunuz.

3.) Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi İle Marka Bilinirliğinizi Arttırırsınız.

Bir marka olarak sosyal medyada aktif olmanız, içerikler paylaşmanız marka bilinirliğinizi arttırır.

Kitlenize hitap eden içerikler paylaşmanız hem mevcut müşteri kitleniz hem de potansiyel müşteri kitleniz için daha erişilebilir ve tanınır olmanıza yardımcı olur.

Sosyal medya içeriklerinizi birden fazla ağda paylaşmanız mevcut müşterilerinizin işinizi daha iyi tanımasına yardımcı olur ve tekrar satın alma konusunda ilgilerini arttırır.

4.) Sosyal Medya Üzerinden Pazarlama Gelen Trafiğinizi Arttırır.

Sosyal medya profiliniz web sitenize gelen aramayı arttırmanın başka bir yoludur.Ayrıca bu SEO çalışmalarınız için mükemmel bir stratejidir.

Paylaştığınız her içerik size yeni bir ziyaretçi kazandırır ve bu şekilde dönüşüm sağlama olanağınız olur.

Kitlenize değer katan içerikler yayınlamanız web sitenize daha çok yönlendirme olmasını sağlar ve bu sayede yeni müşteriler edinebilirsiniz. Web siteniz için dönüşüm optimize bir halde ise bu size potansiyel müşterileri mevcut müşteri kitlesine dönüştürme imkanı sunar.

5.) Farklı Sosyal Medya Kanalları Belirli Kitlelere Ulaşmanızı Sağlar.

Sosyal Medya Pazarlaması ‘nın bir diğer amacı markanızın aktif olduğu kanalları baz alarak farklı kitleleri hedefleyebilmektir.

Pazarlama mesajınızı herkesin görmesi yerine hedef pazarınıza girerek daha nitelikli müşteriler kazanabilirsiniz.

Kitleniz ile ilgili ayrıntılı bir şekilde demografik bilgilerin yer aldığı liste oluşturmanız onların ilgisini çekecektir ve dönüşüm artacaktır.

Sosyal medya pazarlamacılığından en iyi şekilde yararlanmak için zaman, para ve çaba harcayarak doğru stratejiler belirlemeniz gerekmektedir.

6.) Sosyal Medya Reklamları İdeal Müşterilerinizi Tekrar Hedeflemenizi Sağlar.

Sosyal medya reklamcılığı bir ön yatırım gerektirse de bu kanallarda vereceğiniz reklamlar ile organik kampanyalarınızı uyumlu bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

Gelişmiş pazarlama stratejileri ile Facebook gibi kanallarda potansiyel müşterilerinizi hedefleyerek sitenize alakalı trafik çekebilirsiniz. Bu şekilde reklamlarınızı da iyileştirmiş olursunuz.

7.) Sosyal Medyada Pazarlama Daha Uygun Maliyetlidir.

Sosyal medya aracılığı ile uygulayacağınız pazarlama stratejilerinde maliyetleriniz daha düşük hale gelecektir. Bu sayede daha fazla içerik oluşturarak sitenize gelen trafiği arttırma imkanınız olacaktır.

HubSpot pazarlamacılarının %84’ü haftalık olarak sosyal medyada 6 saat gibi bir zaman harcayarak daha fazla trafik üretebilmektedirler.

Kanallar arası analizde sosyal medyada Bin Gösterim Başına Maliyet 2.50 Dolara kadar düşebiliyor. Bu da geleneksel reklam yoluna göre 3 kat daha ucuz olduğunu gösterir.

Sosyal medya reklamları hedef ve kampanya bazında bakıldığında daha uygun maliyettedir. Örneğin Facebook ve Instagram gibi sosyal medya kanallarında reklam maliyetleri daha uygun fiyattadır. (“Ürünlerinizi instagram’da nasıl satarsınız ?” konulu yazımız size yardımcı olabilir.)

8.) Sosyal Medya Pazarlaması İle Arama Motorunda ki Sıralamanızı İyileştirebilirsiniz.

Başarılı markalar sosyal medyada daha iyi bir konuma ve daha etkin bir kitleye sahip olma eğilimindedirler. Bu sebepten sosyal medyada etkin olmanız arama motorlarında markanızın güvenilir ve değerli olduğunu gösteren bir işarettir.

Arama motorlarında sıralama faktörleri değişiklik gösterse de sosyal medyada aktif olmanız size bu konuda yardımcı olacaktır. Çünkü arama motorları, sosyal medya davranışlarınıza, içeriklerinize, beğenilere ve paylaşımlara dikkat eder.

Sosyal medyada ki varlığınızın arama motorundaki konumunuz haricinde tüketicinin markanızı ararken sosyal medya profilinizin de ilk sırada gözükmesine yardımcı olur. Burada dikkat edilmesi gereken nokta şu ki; bir tüketici profilinize tıkladığında ilgi çekici içeriklere rastlamazsa farklı bir markaya yönelmesi tek bir tık ötededir. Bu sebepten sosyal medya paylaşımlarınızın periyodik bir takvim içerisinde, belirli aralıklarla yapılması gerekmektedir.

9.) Rekabet Ortamınız Sosyal Medyada

Hangi sektörde olursanız olun, hedef kitleniz kim olursa olsun rakipleriniz her zaman olacaktır. Bu yüzden sosyal medyada bulunmanız firmanız için en iyi sebeplerden biridir.

Sosyal medya da varlığınızı daha etkin veya güçlü bir hale getirmek için ürün ya da hizmet haricinde sektörde uzmanlığınızı da göstermeniz önemlidir. Bu şekilde bir güven unsuru elde ederek rakiplerinizden sıyrılmış olursunuz ve çevrim içi trafiğinizi arttırabilirsiniz.

10.) Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi ile Daha Yüksek Dönüşüm Oranları Elde Edersiniz.

HubSpot verilerine göre sosyal medya, pazarlama stratejisinde %100’lük bir orana sahip. Bunun sebebi gönderilerin, içeriklerin etkileşime yol açarak müşterileri mutlu etmesidir.

Müşterilerinizle ilgili raporlar oluşturarak onlara özgü içerikler yayınlamanız markanızın güvenilirliğini arttırır ve bu da daha fazla dönüşümü beraberinde getirir.

Sosyal medya her bir kullanıcının kendi network ağını oluşturabileceği bir platform olduğu için firmanızın tüketicilere uygun içerikler paylaşması onlarla etkileşime hatta bir şekilde diyaloğa girdiğinizi gösterir.

11.) Sosyal Medya Pazarlaması Marka Sadakatini Arttırır.

Büyük işletmeler yüksek rakamlar ile müşteri sadakatini oluşturmayı göz önüne alabilir ancak KOBİ’ler marka sadakatini oluşturmak için daha uygun maliyetli yöntemlere güvenmek durumundadırlar.

Sosyal medya belirli bir zaman içerisinde memnuniyet ve sadakat sağlayan müşteri kitlesi ile iletişime geçmenin etkili bir yoludur.

Teksas Teknik Üniversitesi’nin araştırmalarına göre,mevcut müşteri kitlesi ile etkileşim halinde olan ve sosyal medya kanallarındaki hedef kitleyi seçerek pazarlama stratejisi belirleyen markaların, müşteri sadakati daha yüksek oluyor.

Kitlenize değerli ve ilgi çekici içerikler sunarak zaman içerisinde marka sadakati oluşturduğunuzda müşteriler zaten bir marka savunucusu haline gelecektir.

12.) Tüketiciler Sosyal Medyada Önerilere Dikkat Etmektedir.

Ağızdan ağıza pazarlama yöntemi bir işletme için en güçlü araçlardan biridir. Sosyal medyada bu pazarlama yönteminin yeni bir çıkış noktasıdır.

Bir firma oluşturduğu sosyal medya hesabı, paylaştığı içerikler ve profili ile markayı müşterinin beğenisine sunarak tavsiye etme konusunda teşvik etmektedir.

İnsanların %80’i bir arkadaşının veya aile üyesinin kendisine önerdiği marka üzerinden alışveriş yapmaktadır.

Yani müşterilerin, tüketicilerin sosyal medyada aktif bir şekilde önerilerde bulunmaları satın alma davranışını etkilemektedir. Bu tarz durumlar için sosyal medyada ürününüzü doğru şekilde tanıtacak influencer vb. gibi kişilerle de çalışabilirsiniz.

13.) Sosyal Medya Markanızı Tanımayan Müşterileri Kazanmanıza Yardımcı Olur.

Birçok marka yeni müşteriler kazanmak için arama motorlarına veya reklamlara güvenmektedir.

Sosyal medya üzerinden markanızı tanıttığınızda ağızda ağıza reklam yöntemi ile alacağınız tavsiyelerde markanızı tanımayan kişiler sizinle etkileşime geçebilir. Ancak tüm bunların haricinde belirli anahtar kelimeleri takip etmek (“Anahtar kelime nedir ve nasıl analiz edilir?” konulu yazımız size bu konuda yardımcı olacaktır.), sektörünüzde ki trendleri yakından incelemekte markanız için önemlidir.

14.) Sosyal Medya Pazarlaması Marka Otoritesini Geliştirmenize Yardımcı Olur.

Sosyal medyada değerli içerikler paylaşmanız mevcut müşterilere ve potansiyel müşterilerinize uzmanlığınızı gösterir. Bu sayede markanız için otorite oluşturabilir,pazarda lider bir konuma gelebilirsiniz.

Kullanıcılar içeriklerinizi beğendiklerinde bunları farklı kişilerle paylaşmak için etkileşim halinde olacaktır ve bu da diğer kullanıcıları markanızı takip etmeye teşvik edecektir.

15.) Sosyal Medya Pazarlaması Sayesinde Yeni Müşteri Görüşleri Elde Edebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlaması ile mevcut ve potansiyel müşteri kitlenizin neyle ilgilendiğini,onları neyin yönlendirdiğini öğrenebilirsiniz.

Periyodik olarak müşterilerinizi sosyal medya üzerinden takip ederek, neleri konuştuklarına, nelerle ilgilendiklerine bakarak bu konular üzerinden yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Müşterilerinizin markanız hakkındaki görüşlerini sosyal medya aracılığı ile alarak bu konuda iyileştirme yöntemleri uygulayabilirsiniz.

Sosyal medya ile müşterilerinizin çevrim içi davranışlarını izleyebilirsiniz. Örneğin: hedef pazarınızdaki hangi türdeki içeriklerin popüler olduğuna bakmak için Facebook Analitiği kullanabilirsiniz. Ayrıca hangi kampanyaların daha iyi performans sergilediğine hangisinin iyileştirmeye ihtiyaç duyduğuna bakmak için kanallar arasındaki yayın ve reklam dönüşümlerini ölçebilirsiniz.

kaynak: https://www.lyfemarketing.com/blog/marketing-through-social-media/

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi