fbpx

Blog

Moda ve Tekstil Sektörü İçin Sosyal Medya Kullanımı

Tekstil ve Moda Sektöründe Sosyal Medya

Moda ve tekstil sektörü  sosyal medya kullanımının en aktif şekilde gerçekleştiği sektörlerin başında gelmektedir. Bu sektörlerin ürün ve hizmetleri zengin görsel çeşitliliğe sahiptir. Moda ve tekstil sosyal medya kullanıcılarının hemen hemen tüm kesimlerine hitap ettiği için geniş kitlelere ulaşmak birçok sektöre kıyasla daha kolaydır. Ancak bu yine de sosyal medya pazarlama çalışmalarının kolay olacağı anlamına gelmemelidir.

Bu içeriğimizde tekstil ve moda sektörüne yönelik sosyal medya pazarlama ipuçlarını ele alacağız.

Moda ve tekstil sektörünün sosyal medya kullanımı nasıl olmalı?

  • Görselliğin Ön Planda olduğu Sosyal Ağlara Ağırlık Verilmeli

Konu giyim olunca  görsellik had safhada önem kazanmaktadır. Bir moda trendiyle ilgili 2 paragraf yazıda anlatılmak istenileni, sadece tek bir resimle anlatmak mümkün olabilmektedir. Bu sebeple görselliğin bu kadar önemli olduğu bu sektörler için Instagram ve Pinterest gibi görsel ağırlıklı sosyal medya platformlarına yoğunlaşmak gerekmektedir.

Elbette bu  Facebook ya da Twitter’ı hiçe saymak anlamına gelmemektedir. Elbette diğer mecralarda hesap oluşturmalı ve uyun paylaşımları gerçekleştirmelisiniz. Ancak ağrılık vereceğiniz, yoğun paylaşım yapacağınız mecralar Instagram ve Pinterest olmalıdır.

Pinterest’te kategori panoları yaparak ve ürünleri burada pinleyebilirsiniz. Ayrıca; yıllara yönelik panolar da yapabilirsiniz. Bu sayede her yıla özel moda arşivinizi oluşturmuş olursunuz.

İnstagram ise bu alanda en fazla kullanacağınız platform olacaktır.  Tek resim, çoklu resim, video, hikaye ve canlı yayın imkanıyla; moda paylaşımlarınız için çok büyük  bir kitle sizi bekliyor olacaktır.

  • Moda Blogu Oluşturun

Moda insanların üzerinde en çok kafa yorduğu sektörlerden birisidir. Her sene farklı trendler, hangi renklerin biri ile uyumlu olduğu, hangi pantolon ile hangi ayakkabı kombin olmalı vb…. arama motorları üzerinden her gün yapılan yüzlerce arama mevcuttur. Bu nedenle moda ve tekstil sektörünün dijital pazarlama çalışmalarında blog içerikleri olmazsa olmaz etkileşim araçlarıdır. Ayrıca moda ve stil konusunda yazacağınız bilgiler, sektörünüzde otorite olmanız konusunda da size yardımcı olacaktır.  Oluşturacağınız blog içeriklerini sosyal medya platformlarında da paylaşarak takipçilerinizle etkileşim ve bağlılık arttırma yoluna gidebilirsiniz.  Ayrıca bu sayede web sitenize organik trafik de sağlamış olacaksınız.

  • Influencer Marketing 

Son dönemin yeni trend kelimesini duymayanınız yoktur sanırız.  Twitter’ın revaçta olduğu dönemde, “fenomen” kelimesinin hakimiyeti, görsel ağların hakimiyeti ve bu ağlarda yüksek takipçiye ulaşan kişiler sayesinde “İnfluencer”e dönüştü.

Görsel ağırlıklı sosyal medya platformlarında çok etileşim alan ve   yüksek takipçi kitlesine ulaşan kişiler, markaların ürünlerini tanıtmak şartı ile kazanç sağlama yoluna gidiyorlar. İnstagram’da oldukça fazla görebileceğiniz, yerli ve yabancı ” fashion blogger, fazhion designer” title’ına sahip kişi profili var.  Takipçi sayısı yüksek olan olan ve gerekli analizi yapılan bu profillerden, ürünlerinizden tanıtım amaçlı bir çalışma yapmayı düşünebilirsiniz.

Bazı takipçilerin ürün tanıtımları nedeniyle bu tarz hesapları takibi bıraktığı gerçeği de olmakla birlikte, reel takipçilerin aslen takip amacı, bu hesap sahibinin uygulamış olduğu paylaşım modeli olduğu söylenebilir. Yani, takipçiler zaten moda alanında bir öneri istediği veya kendisine yakın bulduğu için bu hesapları takip ediyor. Dolayısıyla, İnfluencer pazarlama, moda ve tekstil alanında faaliyet gösteren markalar için yeni bir pazarlama alanı olarak değerlendirilmelidir.

  • Video Kanalları

Klasik olarak size Yotube kanalı açın gibi bir tavsiye vermiyoruz. Youtube kanalınız mutlaka olmalıdır.  Önemli olan YouTube kanalınızı nasıl kullandığınızdır. Yotube paylaşımlarında videoları çok uzun tutmadan, profesyonel çekimler gerçekleştirmelisiniz. Yani her  çektiğinizi hemen kanalınıza yüklemeyin,mutlaka düzenleme yapın. Bir konseptiniz olmalı. Ayrıca; profesyonel amatör videolar da hazırlamalısınız. Bunu için biraz araştırma yapmanız gerekebilir.

İnfluencer marketing sadece instagram için geçerli değildir. Malumunuz, bir Youtube fenomen furyası da mevcut 🙂  Youtube’da moda ve tekstil alanında (azımsanmayacak kadar fazla) yayın yapan hesaplarla da bir İnfluencer Pazarlama çalışması, markanız için yararlı olacaktır.

Video denilince Youtube elbette büyük bir alanı kaplıyor ama bütünün tamamı değil. Sürekli yeni platformlar kullanıma giriyor. Bunlardan birisi de son zamanların kullanıcı sayısı hızla artan bir video portalı olan TikTok….

Daha çok genç, yeni jenerasyon tarafından kullanılan ve kullanıcı sayısını artıran bir platform olan TikTok’ta da var olmayı tercih etmelisiniz. Kısa ve enteresan videoların paylaşıldığı TikTok için de bir paylaşım stratejisi belirleyin ve burada var olun.

Eğer Tik-Yok ile henüz tanışmadıysanız bu yazımızı okumanızı öneririz: Sosyal medyanın yeni yıldızı ‘TikTok’ olabilir mi? 

  • Canlı Yayınlar

Yotube, Facebook, Scope, İnstagram.. Bu platformlar size anlık olarak etkileşim kurma imkanı sağlamaktadır.  Pazarlamanın geleceği canlı yayınları yakalayın. Müşteri kitlenizin aklında canlı yayınların ile yer edinin. Tasarımlarınızı canlı yayınlarla kullanıcı beğenisine sunun ve anında etkileşim alın. Tasarımlarınızı gelen yorum, tavsiye ve isteklere göre dizayn edin. Hem takipçileriniz fikirlerine değer verdiğiniz gösterin, hem de marka ufkunuzu açın.

Canlı Yayınlarla ilgili daha detaylı bilgi için: ‘İçerik pazarlamasında videodan daha iyisi canlı yayın’

  • Takipçilerinizden/Müşterilerinizden gelen içerikleri paylaşın

İnsanlar giydikleri, denedikleri kıyafet, aksesuar ve tekstille ilgili diğer ürünleri  satın almış olmasalar dahi sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Bir çok instagram paylaşımının deneme kabinlerinden yapıldığını fark etmemiş olamazsınız…  Bu sebeple de müşterilerinizle, mağaza ziyaretçilerinizle  iletişim içinde kalmanız ve onları belirli  Hashtag’leri kullanarak, paylaşım yapmaya ikna etmeniz kullanıcıların ürettiği içerikleri sizin de sosyal medya hesaplarınızda paylaşmanız için olanak sağlayacaktır.

Bu içerikler sosyal kanıt olarak da  kullanabilir ve takipçilerinize  hangi ürünlerin daha çok denendiğini, beğenildiğini, satıldığını ve kıyafetlerinizi giyen insanların ne kadar mutlu olduklarını gösterebilirsiniz.

Bu çalışmalar için kolay kullanılabilecek markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız önemlidir. Böylelikle bu Hashtag üzerinden gelen paylaşımların takibini daha rahat bir şekilde yapabilirsiniz.

  • İnternet Reklamcılığı 

İnternet reklamlarını  ürün, dönem ve kampanya bazlı olarak mutlaka kullanmalısınız. Özellikle yeterli takipçiye sahip değilseniz, ürünlerinizi daha geniş kitlelere ulaştırmanızın yolu reklamdan geçecektir.

İnternet reklamları ile ilgili aklınıza takılan sorular varsa bu yazımızı okumanızı öneririz. ‘Google’a reklam vermeniz için 11 sebep’ 

 

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi