fbpx

Blog

Instagram’ın En Son Güncellemeleri ve Kullanımları

2018 instagram güncellemeleri

Instagram’ın günümüzde 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor. Günlük olarak  400 milyon kişi Instagram kullanıyor.  Popüler bir sosyal mecra olan İnstagram sadece görsel paylaşma platformu olmakla kalmayıp, markalar için tam işlevli bir pazarlama aracı olarak da  öne çıkıyor. Ayrıca  bir süredir  e-ticaret özelliklerine odaklanmasıyla dikkat çeken Instagram, markalara online satış desteği de sağlıyor.

Online olarak müşterilerle bire bir iletişim kurma imkânı sunan Instagram’ı aktif kullanmak, duyuru yapmak ve İnstagram ile işinize nasıl bir kazanım sağlayacağınızı öğrenmek hiç zor değil.

Sizlere yardımcı olacağını düşündüğümüz, 2018 yılında çıkan en önemli Instagram güncellemelerini ve fırsatlarını derledik. Bu güncellemeleri hala kullanmaya başlamadıysanız, başlamak için henüz geç kalmış sayılmazsınız… 

IGTV

Günümüzde videonun internetteki yeri ayrı ve kullanıcılar akıllı telefonlarından, bilgisayarlardan daha fazla video izliyorlar. Videonun öneminin farkında olan Instagram; Haziran ayında yeni özelliğini tanıttı: Instagram Tv!

IGTV kullanıcılara uzun sürebilen dikey video paylaşma olanağı sağlıyor. Şu an için kullanıcılar tarafından oldukça yavaş benimsenen IGTV’nin dikkat edilmesi gereken önemli bir özelliği var. IGTV’de yayınlamak için bir  YouTube videosunu kullanamazsınız. Çünkü YouTube videoaları dikey değildir ve IGTV’de tam olarak görüntülenemezler.

IGTV’yi  müşteri sadakati, online itibar ve markalaşma için kullanabilirsiniz.  Bunun için bir strateji belirlemelisiniz. İlk adım, hedef kitlenizin hangi içeriklere bakabileceğini düşünmek olmalı. Başlangıçta popüler olan bir içeriğinizin varyasyonlarını yapıp yayınlayabilirsiniz.

Hikâyelerdeki Reklamlar

Instagram’ın bugüne kadar en popüler olan güncellemelerinden bir de Instagram Hikâyeleri. Instagram hikayeleri markalar için büyük fırsat; kullanıcılar hikayeler arasında gezerken markanın reklamını izleyebilirler. Instagram hikaye reklamları için en büyük sorun; hikâyeler arasındaki hızlı geçiş. Kullanıcılar hikayelerde yayınlanan reklamı genellikle sadece mili saniye olarak görüyor. Instagram hikaye reklamları‘nın kullanıcılar tarafından ilgi çekmesi için yüksek kalitede ve dikkat çekici olması gerekir.

Alışveriş Etiketleri

Instagram mart ayında piyasada oldukça ses getiren Alışveriş Etiketi güncellemesini yayınladı. Alışveriş etiketleri henüz ülkemizde kullanıma açılmamış olsa da başta Amerika olmak üzere kullanıldığı ülkelerde markalar için oldukça faydalı bir  online pazarlama aracı oldu.

Instagram’da alışveriş ve ürün satışı yapmak isteyen markalar paylaştıkları görüntülerde, istedikleri ürünleri etiketleyerek, bu etikete tıklayanların, ilgili ürünlerin detaylarını görebilmelerini ve satın alma için ilgili siteye yönlendirmesini yapabiliyorlar.

 Instagram reklamları ile işinize nasıl daha fazla sağlayabileceğiniz yönünde sorularınız varsa bizimle iletişime geçin. Size yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.

 

Leave a Reply


Your email address will not be published. Required fields are marked *