fbpx

Blog

Instagram Hikaye Elçiliği

İnstagram Marka Elçiliği

Instagram Elçiliği Nedir?

Oldukça revaçta olan,  Instagram hikayelerinin bir başkasına devredilmesi son birkaç yıldır Türkiye dahil birçok ülkede markaların başvurdukları yöntemlerden birisi.

Instagram elçiliğinde, marka hitap ettiği kitle ile daha çok iletişime geçmek, reklam ve lansman çalışmalarında daha çok göz önünde bulunmak adına hem marka ile hem de kitle ile uyumlu bir elçi seçiyor. Seçilen bu elçi marka ile hedef kitle arasında köprü işlevi görüyor ve markanın hikâyesini yönetiyor. Belirli bir süre için markanın Instagram hikaye paylaşımları, seçilen elçi tarafından gerçekleştiriliyor.

Instagram Hikaye Elçisi Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

ADIM #1 Kim Sizi Temsil Edecek?

Markanızı Instagram’da temsil edecek kişinin, aktif ve etkileşimli bir Instagram hesabı sahip olması gerekir. Ardından seçilecek kişiyle, marka ile ilgili içerikler ve neler yapabileceği ile ilgili Brif paylaşılır. Instagram’da marka elçisi olarak seçilecek kişi, imajınız ve markanız konusunda tam bir kontrole sahip olacak, bu yüzden de elçiyi belirlemek oldukça büyük bir karardır.
Seçeceğiniz kişi markanızla çalışmaya istekli olmalı, sizinle alışveriş yapmayı sevmeli ve sizin için tasarlayabilmelidir. Bu kişi bir çalışan, müşteri, içerik oluşturucu ve ya sanatçı da olabilir. Seçilecek kişinin biyografisini ve web sitesini incelemelisiniz. Böylece fikirlerinin kitle ile uyumlu olup olamayacağını anlayabilirsiniz.

ADIM #2 Seçilen Kişi ile Konu ve Sınırları Netleştirin!

Markanızın Instagram hikaye elçisi olacak kişiyi belirledikten sonraki aşama, onunla  yapacağınız çalışma hakkında konuşmaktır.  Seçtiğiniz kişi markanıza yeni bir ses ve stil getireceği için kendisi ile birlikte markanızı da ifade edecektir. Hikâyenize koymak istediğiniz sınırlar var ise bu konuları netleştirmeniz gerekir. Ayrıca tüm gün boyunca kaç kez yayın yapması gerektiği ve/veya kaç soru cevaplaması gerektiği gibi konulardan da  bahsetmelisiniz. Bu devralmanın sorunsuz geçmesini sağlar. Sınırlar belirlenirken dikkate almak isteyebileceğiniz bir diğer şey ise hesap takas etmek. Hesap takas etmek posta göndermelerini içerir.

ADIM #3 İçeriğini Planlama ve Değiştirme için bir Araç Bulun

Trello, hikâyenizi tahtada haritalayabilmek gibi olanaklar sağlar. Dropbox, Google Drive gibi bulut sistemleri ise yüklenecek belgeleri paylaşmak için güvenilir bir alandır.
Planoly uygulaması, hesabınıza birden fazla kişi ekleyebilmenizi sağlar böylece iş ortağınız ve ya markanız için önemli diğer kişileri birlikte çalışacak şekilde ekleyebilirsiniz. Bu uygulama ile 24 saatlik zaman diliminde hikâyenizi planlamanıza ve gönderilerinizi sıralamanıza olanak da sağlar. Misafir olarak birini ekleyebilir,  eklediğiniz misafirin gönderi ve ya soru&cevap içeren bir yayın eklemesine izin verirsiniz.

ADIM #4 ORTAK TANITIM&ETKİLEŞİM

Instagram hikayenizi belirli bir süre ve/veya etkinlik için başka birine devretmek etkileşim arttırıcı bir çalışma örneğidir. Bu sistemin doğru işleyebilmesi için bilgi akışının kesintisiz ilerlemesi çok önemlidir. Çalışma sona ermeden  hemen önce,  hem siz hem de marka elçiliğinizi yapan kişi çalışmanın bittiğini takipçilere duyurmalı ve iş öyle sonlandırılmalıdır. Ayrıca çalışma sonrasında da gelen sorular  ve mesajlar yanıtlamaya devam etmelidir.

Akıllı telefonlar televizyon ve bilgisayarlardan daha revaçta olduğu için sosyal medyada bu tür etkinlikler yaratıcı ve eğlenceli olacaktır.

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi