fbpx

Blog

Google Reklamları: Avantantaj ve Dezavantajları (KOBİ’ler için)

küçük işletmeler içiin google reklamları

Google reklamları  (Google ads) Küşük işletmelerin ürün/hizmetlerini tanıtmalarını sağlayacak en doğru  araçların başında gelir. Çünkü insanlar Google arama çubuğuna bir şeyler yazdıklarında belirli bir şey arıyorlar demektir. Yani satın almaya yakındırlar. Bu yüzden Google Ads çok güçlü ve karlı bir  reklam aracıdır.

Eğer ilk kez Google’a reklam verecekseniz artı ve eksileri konusunda aklınıza takılan sorular olabilir. “Google Reklamları: avantantaj ve dezavantajları” için sizin için bir derlemek yaptık. Umarız ki bu aklınızdaki soruların büyük bir kısmını yanıtlamaya yetecektir. 🙂

Google Reklamlarının  Küçük İşletmeler için Avantajları:

  • Özelleştirilmiş Hedef Kitleler

Ürün/hizmetinizi pazarlarken, o ürün ve hizmet ile ilgilenen kişilere ulaşabilmek paha biçilemez bir değerdir. Google Reklamları, size kampanya sırasında kimleri hedeflemek istediğinizi belirleme fırsatı sunar. Belirli anahtar kelimeler kullanarak sizin ürün ve hizmetinize benzer ürün ve hizmetleri aktif olarak araştıran tüketicilere reklam verebilirsiniz.

Bu noktada şunu unutmamalısınız reklamcılığın anahtarı hedef kitlenizin alışkanlıklarını ve davranışlarını bilmektir.  Bu bilgi, potansiyel müşterilerle nerede ve nasıl iletişim kuracağınızı belirlemenize yardımcı olur.,

Hedefleme kadar neyi hedeflemek istemediğinizi de bilmeniz de önemlidir. Örneğin, ürününüz beş yaşından küçük çocuklar için bir tehlike oluşturuyorsa, büyük olasılıkla yeni yürümeye başlayan çocukları olan ebeveynleri göz ardı edebilirsiniz. Tüketicileri filtrelemek, kampanyalarınızı iyileştirir.

  • Hızlı Kurulum

KOBİ’ler için, zaman değerli bir kaynaktır. Bir göreve daha fazla zaman harcadığınız zaman, başka bir sorumluluğu göz ardı edebilirsiniz. Bu nedenle, reklamlarınızı oluşturmaya gelince, hızlı bir şekilde başlamak (gereksiz herhangi bir güçlük çekmeden) yapmak istersiniz.

Google Reklamları, kolayca kurulum yapılıp hemen yayınlanmaya başlanabilir. Bu konuda İçerik pazarlama direktörü Aden Andrus şöyle diyor;

“Google paranızı istiyor, bu yüzden bir hesap oluşturmayı ve Google Ads’de reklam vermeye başlamayı oldukça kolaylaştırıyorlar. Tek yapmanız gereken Google Ads’i ziyaret edip ‘Hemen başla’. Buradan, e-postanız (tercihen bir Gmail hesabı) ve sitenizin URL’si istenir…

  • Bütçeniz içinde kalın

Küçük işletmeler genellikle nakit para kullanır. Yani olası bir durumda bütçeniz ek bir pazarlama maliyetine hazır olmaz. Yıllar içinde gelişen reklam sektörü oldukça değişti. Gazete, pano ya da tabelalar için binlerce dolar ödemenize artık gerek yok. Onun yerine online reklamcılık var. Bütçeniz dâhilinde çalışan Google Ads’te reklamcılık hedeflerinize göre günlük kampanya bütçesini seçersiniz. Ayrıca, bütçeyi istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

  • Birden fazla reklam türü yayınlayın

Her müşteri aynı değildir. Ürününüze bağlı olarak hedef kitlenizin bulunduğu mecra farklı olabilir.  Farklılıklara rağmen, her alıcıya hitap etmek isteyebilirsiniz. Google Reklamları, arama, görüntüleme, video ve uygulama dahil olmak üzere birden fazla reklam biçimi seçeneğine sahiptir. 

Google Reklamlarının Küçük İşletmeler için Dezavantajları:

Her araç mükemmel olmaz. % 100 emin olmadan önce kusurları dezavantajları da bilip, önlem almak isteyebilirsiniz.

  • Uzman Yönetimi

İyi bir reklam veren olmak ve verim almak istiyorsanız bunun için uzman olmanız gerekir. Maalesef bazı KOBİ sahipleri bunu zor yoldan öğreniyorlar.   Bir süre boyunca Google reklamlarını kendileri yapmayı deniyorlar ve hiç sonuç alamıyorlar. Google Ads, bir günde öğrenebileceğiniz bir platform değildir. Bu nedenle Google reklamlarından verim elde etmek istiyorsanız bir uzmanı işe almanız veya bir dijital reklam ajansı ile çalışmanız gerekebilir. 

Bir uzmana ödeme yapmak  kampanyanız için bütçe düşüklüğü yapabilir. Ama uzmanlar sayesinde daha verimli sonuçlar alarak harcadığınızdan fazla kazanır ve kampanyanızı daha ileriye taşımış olursunuz.

İlgilenler için: Suvivor dijital reklam hizmetlerine bir göz atın!

  • Rekabet

Rekabet her yerde olduğu gibi dijital reklam alanında da var.  Büyük veya küçük şirketler, hepsi tüketicilerin dikkatini çekmek için yarışıyor. Google reklamlarında işletmeler aynı anahtar kelimeleri hedeflediğinde, Google o kitleye reklam vermek için daha fazla ödeme yapmanızı bekler. 

Bu durumda rekabet içinde olmak için bütçe arttırmanız gerekecektir ya da asıl anahtar kelime yerine, ikincil anahtar kelimeleri seçmeniz gerekebilir . Bu anahtar kelimeler daha az maliyetli olsalar bile, reklamcılık hedeflerinizi karşılamayabilir. Bu verilmesi zor bir karardır ve yine doğru tercihleri yapabilmek uzmanlık gerektirir.

  • Sıkı Politikalar

Bir reklam aracı kullandığınızda, kurallarına göre oynamak zorundasınız. Kabul edip etmediğiniz önemli değil, politikaları platformu koruyacaktır. Herhangi bir reklam alanına girmeden önce, gereksinimlerini değerlendirmek isteyeceksiniz.Daha sonra, nasıl ilerleyeceğinizi daha iyi anlayacaksınız. Örneğin, Google Reklamları ile, şirketin belirli içeriği yasaklayan politikaları vardır. Taklit ürünler, tehlikeli ürünler veya rahatsız edici içeriklerin reklamını yapamazsınız.

Google’ın, tüketicilere nasıl hitap ettiğinizi sınırlayan içerik yönergeleri de vardır.Reklamlarınız fazla jenerik olamaz ya da ÜCRETSİZ gibi bir ifade kullanamazsınız.  Google ads sadece alakalı ve yararlı içeriği onaylarlar. Dolayısıyla, Google reklamınızı güvensiz olarak görürse, kampanyanızı yayınlamayacaktır.

 

SONUÇ: 

Reklam, küçük işletmelerin kendilerini gösterebilmeleri, ürün ve hizmetlerini tanıtabilmeleri için önemli bir araçtır. Google Reklamları, ürünlerinizi potansiyel müşterilerle buluşturmak için iyi bir fırsattır.  Aracın artılarını ve eksilerini düşünün. Reklamlara başlamak çok kolaydır; Ancak, kampanyaları doğru yönetebilmek ve verim alabilmek için bir uzmandan yardım almanız gerekebilir.

 

Leave a Reply


Your email address will not be published. Required fields are marked *