fbpx

Blog

Facebook/Instagram Reklamlarında Görsel Üzerinde Yazı Kullanım Kuralları

Facebook, Instagram ve Audience Network’te yayınlanan reklamlar, reklamınızda kullanılan görsel metni miktarını kontrol eden bir inceleme sürecine tabidir. Bu incelemeye dayalı olarak, daha fazla yazı içeren görsellere sahip reklamlar kimseye gösterilmeyebilir. Facebook/Instagram reklamlarında görsel üzerindeki yazı oranı %20’den daha fazla olmamalıdır. Instagram Stories’deki reklamlarda yazı miktarı için herhangi bir sınır yoktur.

Bazı reklam görsellerinin istisna olarak değerlendirilir. Örneğin, kitap kapakları, albüm kapakları ve ürün görselleri…

Görsel metni nedir?

Görsel metni, reklam görselinizde veya kreatifinizde bulunan her türden yazılardır. Reklamınızın gövde metni gibi görsel dışında kalan yazıları kapsamaz.

Reklam görselinizde çok fazla yazı olduğunu nasıl anlarsınız?

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay#  linkine tıklayarak görselinizin üzerindeki yazı oranını kontrol edebilirsiniz. Araç %100 doğrulukla çalışmasa da, görsel metni kurallarımıza uyma olasılığı daha yüksek olan reklamlar oluşturmanıza ve göndermenize yardımcı olması için bu aracı bir kılavuz olarak kullanmanız gerekir. Araç, stok görselleri değerlendirmez.

Farklı reklam formatları nasıl incelenir?

•             Tek görselli reklamlar – Görsel metni kurallarına uyup uymadığını görmek için reklamda kullanılan görseli incelenir

•             Dönen reklamlar – Görsel metni kurallarına uyup uymadıklarını görmek için reklamdaki her görsel incelenir. Döngüdeki tek bir görselde bile çok fazla yazı bulunmasının reklamın tümünü etkileyeceğini aklınızda bulundurun.

•             Video reklamları – Metin kurallarına uyduğundan emin olmak için küçük resim incelenir.

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi