2023 için TikTok İçerik Pazarlama İpuçları

Tiktok nedir dijital pazarlamada nasıl kullanılır?

İster sevin, ister sevmeyin, TikTok, markaların hedef kitlelerine ulaşmaları için çok popüler bir platform haline geldi. 2023’te birçok markanın TikTok’u daha aktif kullandığını göreceğiz. Güçlü bir TikTok içerik pazarlama stratejisi geliştirmek için platforma aşina olmanız ve hangi tür içeriklerin iyi performans gösterdiğini öğrenmeniz çok önemlidir.

TikTok, her yaştan kullanıcının (özellikle Z kuşağının) aktif olarak kullandığı, kısa biçimli videolar oluşturup paylaştığı, son yıllarda giderek daha da popüler hale gelen bir sosyal medya platformudur.
Bir kere kullanmaya başladıktan sonra, TikTok’un bağımlılık yapan algoritması ve hiç bitmeyen içerik akışı sizi içine çeker ve saatlerin nasıl geçtiğini anlamazsınız bile 🙂
Baksanıza, Eylül 2022’de The New York Times, TikTok’u Z Kuşağı İçin Yeni Arama Motoru ilan etti bile. TikTok’un ne kadar çok sevildiğinin bir başka ispatı da başta Instagram olmak üzere, rakiplerinin TikTok kaynaklı trendleri kendi platformlarına uygulamasıdır.

Her ne kadar hala birçok marka, “TikTok’ta yer almalı mıyım?” sorusunu tartışmaya devam etsek de, yukarıda saydığımız tüm bu veriler ışığında sosyal medya pazarlama planlarınızda TikTok’a mutlaka yer vermeniz gerektiğini söyleyebiliriz. Nasıl mı?

Bu yazımızda 2023’te TikTok’ta ilgi çekici ve paylaşılabilir içerik oluşturmanıza, doğru bir TikTok İçerik Pazarlama stratejisi geliştirmenize yardımcı olacak bazı ipuçlarını paylaşmak istedik. Umarız ki TikTok içerik pazarlama stratejinizi oluştururken size yol gösterici olacaklardır.

TikTok içerik yaklaşımı

Başarılı TikTok içerik pazarlamasının anahtarı, kullanıcı akışlarındaki organik gönderilerle uyumlu içerik oluşturmaktır. TikTok kullanıcıları, diğer sosyal mecralardan çok daha fazla bu platformda eğlence için bulunuyor. Bu yüzden diğer tüm mecralarda işe yarayabilecek standart marka söylemleri ya da reklamlar TikTok’ta işinize yaramayacaktır. Dikkat çekmezseniz ve izlemeye devam etmeleri için bir neden verirseniz, geçip gideceklerdir. Bu nedenle, uygulamadaki en çok tüketilen organik içeriklere benzer stilde göz alıcı videolar oluşturmanız gerekir.

Dikkat Çekici Kanca Mesajlar

TikTok videonuzu hazırlarken ilk çağrı noktanız önemlidir. İnsanların dikkatini çekecek bir söze, yani harekete geçirici bir kancaya ihtiyacınız var. Peki, TikTok videonuz için doğru kancayı nasıl bulacaksınız? Doğru kancaya sahip, işe yarayan reklamlar hakkında daha fazla fikir edinmek için TikTok’un Reklam Kitaplığına göz atabilirsiniz.

TikTok reklam kütüphanesinden başarılı reklam örneklerini inceleyebilir ve işe yarayan kancalar hakkında bir fikir edinmeye başlayabilirsiniz. Örneğin:

  • ‘Keşke biri bana bundan daha önce bahsetseydi…’
  • ″[product] kullanmıyorsanız, çok şey kaçırıyorsunuz”
  • ″[ürünün] en iyi [çözülecek sorun] olmasının 3 nedeni”

Bu şekilde bir liste oluşturun, ardından bunları ürünlerinizle/hizmetlerinizle birlikte test edin ve uygun olup olmadıklarına veya video fikirlerine ilham verip vermediklerine bakın.

Ayrıca ek fikirler ve değişkenler bulmak için ChatGPT’yi de kullanabilirsiniz . Burada görebileceğiniz gibi, ChatGPT’ye bir kanca listesi verirseniz, size bir dizi ek örnek verecektir. Bazıları o kadar iyi olmayacak, ancak konseptte tekrarlamanın ve TikTok kreatifiniz için daha fazla seçenek bulmanın hızlı ve kolay bir yolu olabilir.

Klip oluşturma

Artık kancalarınıza sahip olduğunuza göre, onları hayata geçirmek için videolarınızı oluşturabilirsiniz. Gerçek insanları (veya ürüne bağlı olarak belki hayvanları) kullanmak önemlidir. Uzmanlar dikkatleri üzerinize çekebilmek için ‘ilk üç saniyede görsel olarak ilginç bir şeyler yapmanızı’ tavsiye ediyor. Sunum, stil ve görsel olarak ilgi çekici düzenlemeler ve yaratıcı formatlar dikkat çekmenize yardımcı olur.

Aynı zamanda ürününüzün özelliklerini uzun uzun anlatmak ve/veya sıkıcı uzun süren ürün çekimleri kullanmak yerine izleyicilerin zorluklarını nasıl çözeceğini vurgulamaya odaklanmalısınız. Klipleriniz için doğru kişiyi bulmak önemlidir, bu nedenle birçok marka TikTok etkileyicilerini ve platforma daha yakın olanları kullanıyor ve organik tarzda promosyonlar oluşturuyor. Siz de etkileyici ortaklıkları keşfetmek istiyorsanız, TikTok’un bu amaç için İçerik Oluşturucu Pazaryeri vardır. Buraya bir göz atabilirsiniz.

Son olarak TikTok’un kendi video düzenleme aracı olan CapCut’ta veya TikTok’un kendisinde videolarınızı oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz ve biraz deneyerek oldukça iyi şeyler çıkaracağınıza eminiz 🙂

Altyazılar ve hashtag’ler

Uzmanlar, video altyazılarını toplamda yaklaşık beş kelime olacak şekilde kısa tutmamızı öneriyor. Zaten amacımız dikkati videoda tutmak olduğundan, altyazının (açıklama metninin) okunmadığını biliyor olmamız gerekiyor. Hashtag’ler, TikTok’ta önemlidir. Ancak her zaman olduğu gibi onları hedeflenmiş ve özellikle hedef kitlenizle uyumlu tutmaya çalışmalısınız.

Uygulamada ilgili hashtag’leri arayabilirsiniz (bir anahtar kelime veya terim girin, ardından ilgili etiketlere ve kullanımlarına tam bir genel bakış için ‘Hashtag’ler’ sayfasına dokunun), TikTok ayrıca ortaya çıkanları vurgulamak için gerçek zamanlı bir trend ekranına sahiptir.

Ayrıca, birçok kişi hala bunu yapıyor olsa da, daha fazla dikkat çekmenize yardımcı olmayacağı için #FYP, #ForYou, ve #ForYouPage gibi hashtag’leri eklemenize gerek yoktur.

TikTok’a göre:

“#FYP, #ForYou ve #ForYouPage gibi hashtag’ler, TikTok’taki diğer tüm hashtag’ler gibi çalışır, bu nedenle bunları altyazınıza eklemek, birinin Sizin için akışına girme şansınızı mutlaka artırmaz. Bunun yerine, içeriğinizle alakalı hashtag’lerin yanı sıra videonuza bağlam eklemek için açıklamanızdaki alanı kullanmanızı öneririz.”

Farklı Kreatifler Kullanın/Test Edin

Diğer birçok sosyal mecrada eğer bir tasarım iyi performans gösteriyorsa birkaç ay onu kullanabilirsiniz. Ta ki kreatif doygunluğu uyarısına kadar. Ancak TikTok öyle değildir. TikTok’ta hedef kitle değiştirmeden haftada bir kreatif değiştirerek reklamlarınızdan maksimum performansı elde edebilirsiniz.

TikTok reklam uzmanı Savannah, ücretli kampanyalar için tek bir konseptte ek yinelemeler içeren üç adımlı bir formüle sahiptir. Yalnızca organik içerik yayınlıyor olsanız bile, süreç yine de içeriğinizin haritasını çıkarmanıza yardımcı olabilir.

  • Öncelikle, yeni reklam içeriğinizi – yeni bir fikir, yeni konsept vb. – kullanıma sunarsınız. Bu ilk adımdır, bu nedenle sonuçları analiz etmeye odaklanın.
  • Ardından istediğiniz verimi elde ediyorsanız yani reklam konseptinden memnunsanız, aynı konsepti ve senaryoyu kullanarak ve yeni bir yetenek veya yeni bir kanca ile test ederek orijinal reklamınızın ikinci bir versiyonunu test edin.
  • Daha sonra Savannah, ürünü kullanan birçok farklı kişinin yer aldığı bir çoklu UGC reklamı oluşturmanızı önerir. Bunu şöyle açıklamaktadır; “Genellikle üründe birden fazla kişiyi göstermenin, yalnızca bir kişiyi göstermekten daha iyi performans gösterdiğini görüyorum”.

Bu aşamaları takip etmek size, kötü fikirleri ayıklamak ve en iyiyi maksimize etmek için her aşamada testler yapmanıza imkan sağlar ve tek bir tema üzerinde birden çok varyasyon elde edersiniz.

TikTok Algoritması

TikTok algoritması, sayfanızda hangi videoların görüneceğini belirleyen bir öneri sistemidir. TikTok’un kendisi TikTok For You sayfasında algoritmasını şu şekilde tanımlamaktadır:

“İlgi alanlarınıza göre derlenmiş, sevdiğiniz içerikleri ve içerik oluşturucuları bulmanızı kolaylaştıran bir video akışı… Her kullanıcıya, söz konusu kullanıcının ilgisini çekebilecek içeriği sunan bir öneri sistemi tarafından desteklenmektedir.”

TikTok algortiması her kullanıcıya kişiselleştirilmiş içerik sunmaya odaklandığı için algoritma çok çeşitli kişisel etkileşimli öğeleri hesaba katar ve her zaman aynı erişimi elde etmeniz zor olabilir. Yine de TikTok algoritmasının da dikkate aldığı bazı anahtar noktalar vardır ve siz de bunlara dikkat ederek içerik oluşturursanız erişiminizi genişletebilirsiniz.

  • Güncellik bir faktördür – TikTok, yayın önerilerinin genellikle son 90 gün içinde yayınlanan videolardan alındığını söylüyor. Yani akışınızda gözüken bir “sizin için” videosu büyük ihtimalle 90 gün içinde yayınlananmış bir içeriktir. Ayrıca TikTok, yeni yüklenen videoların genellikle yayınlandıktan kısa bir süre sonra etkileşimde zirveye ulaşacağını da söylüyor. Bu nedenle, düzenli olarak yeni içerik yüklemek, erişiminizi en üst düzeye çıkarma potansiyelinizi artıracaktır.
  • Daha fazla yayınlamak erişimi etkilemez – TikTok, yayınladığınız video miktarının içeriğinizin “sizin için” akışında nasıl önerildiğini etkilemediğini söylüyor. Dolayısıyla, teorik olarak, tüm videolarınız hit olsaydı, çok sayıda video yükleyerek “Sizin İçin” akışına hakim olabilirsiniz – öte yandan bu, geçmiş içeriğinizle etkileşimin gelecekteki erişimde önemli bir faktör olmadığını da gösteriyor.
  • İzleme Süreleri Önemli – TikTok ayrıca izlenme süresinin bir videonun nasıl önerildiğini etkilediğini söylüyor, “böylece izleyicilerin dikkatini erkenden çekmek ve bu ilgiyi baştan sona sürdürmek izlenebilir, paylaşılabilir içerik sağlar” .

Bunlar, diğer uygulamalardaki algoritmalara benzer noktalardır. Yani, içeriğiniz ilk görüntüleyenleriniz arasında ne kadar ilgi çekiciyse, o kadar iyi performans gösterir. Ancak yine de TikTok’un algoritması, diğer sosyal ağlara göre bir dizi faktörü ve düşünceyi dikkate alma ve kullanıcılara ilgi alanlarına uygun daha spesifik içerik gösterme konusunda çok daha başarılıdır. Bu nedenle İçeriklerinizde hedef kitlenizi iyi tanımanız önemlidir.

Ek Notlar:
  • 30 saniyenin altındaki videolar en iyi sonucu verir.
  • Altyazılar yararlıdır. Ancak saniyede 5-10 kelimeden fazla eklemeyin.
  • Kullanımda olan ürünleri göstermek, güvenilirliği ve etkileşimi artıracaktır.

Ayrıca, videolarınız için güvenli bölgelere dikkat edin. Yani uygulamanın kullanıcı arabirimi düğmeleri tarafından gizlenebilecek yerlere önemli ayrıntıları koymaktan kaçının:

TikTok içerik pazarlamasından verim elde etmek için dikkat etmeniz gereken temel unsur, yaratıcı olmak ve yukarıda belirtilen çerçeveye dayalı ilginç videoları bir araya getirmektir. Bu elbette ki çok kolay değildir. TikTok’a özgü içerikler ve kampanyalar oluşturmak zaman ve pratik gerektirir. Aynı zamanda reklam kütüphanesinde bolca gezinerek, rakiplerinizin ve farklı reklam verenlerin neler yaptığını da incelemelisiniz.

Bu, birçok insanın başarısız olduğu kısımdır. Sosyal medya pazarlaması bir beceridir ve herkes çevrimiçi video yayınlayabilirken, bunda gerçekten iyi olmak öğrenme ve sabır gerektirir. Hepsi benzer içerikler yayınlamasına rağmen çok az sayıda YouTuber’ın büyük yıldız olmasının bir nedeni var. Detaylara dikkat, iyi ile harika arasındaki farktır ve test etmek ve öğrenmek için ne kadar çok zaman ayırırsanız, o kadar iyi olursunuz.

Bu nedenle pek çok işletme, kendileri için öğrenmeye zaman ayırmak yerine, profesyonellerle çalışmak istiyor. Çoğu durumda, temel trendlere ve formatlara zaten uyum sağlamış olanlara güvenmek daha kolaydır. Siz de bir dijital pazarlama ajansı arıyorsanız, Survivor Dijital olarak size özel TikTok içerik pazarlama stratejisi üreterek size yardımcı olabiliriz. Şimdi birlikte neler yapabileceğimizi konuşmak için 30 dakikalık ücretsiz bir dijital analiz randevusu almak için bizimle iletişime geçin.

2023 dijital pazarlama trendleri kitabı

Kaynak: Anonim, https://www.socialmediatoday.com/news/planning-for-2023-tiktok-posting-tips/640533, 28 Ocak 2023’te alınmıştır.