fbpx

Blog

Emlak Sektöründe Sosyal Medya Kullanımı

Emlak sektöründe sosyal medya kullanımı

İnşaat odaklı ekonomi ile gelişen gayrimenkul sektörünün reklam ve pazarlamasında rekabet her geçen gün artmaya devam ediyor.  Rekabetin artması ile birlikte gayrimenkul sektörü de geleneksel pazarlama yöntemlerine alternatif farklı pazarlama çözümlerine yöneliyor. Birçok gayrimenkul  ve emlak firması dijital pazarlamanın gücünün farkında, sosyal medya platformlarında doğru konumlanma ile pazarlama çalışmalarında fark yaratarak, rekabette ön saflarda yer alıyorlar.

Biz de burada size klasik tavsiyeler dışında, sıra dışı tavsiyeler vermek istiyoruz.   Yani size, “sosyal medya hesabı açın demek yerine sosyal medya profilinizdeki  kilidi kaldırın” diyoruz.

İşte sizin için uzman görüşü ile emlak sektöründe sosyal medya kullanımı tüyoları…

Sosyal mecralarda gerçekten “var” olun

Gayrimenkul pazarlama ve satış alanında faaliyet gösteren firma ve kişisel hesaplarda gördüğümüz en büyük hataların başında, kilitli (gizli) hesaplar geliyor. Biz size “sosyal medyada var olmanız gerek” şeklinde bir tavsiye vermiyoruz. Zaten var olmanız lazım. Eğer henüz sosyal medya hesaplarına sahip değilseniz, lütfen bu yazıyı okumayı bırakıp, sosyal mecralarda hesaplarınızı açın ve daha sonra bu yazıyı okumaya devam edin 🙂

Konuya dönersek demek istediğimiz sosyal medya hesabınızın gerçekten ‘var’ sayılabilmesi için  hesabın kilitli (gizli) hesap olmaması gerekmektedir.   Mesleğiniz insan ilişkileri ise ‘benim sosyal medya hesabım kimseyi ilgilendirmez diyemezsiniz.’  Satışçının hesabı kilitli olamaz. Sosyal medya hesabınızdaki aile resimlerinin müşterileri ilgilendirmediğini düşünüyorsanız, haklısınız. O zaman, o hesaptaki danışman ve marka etiketini kaldırın ve sırf işiniz için bir profil oluşturun. (bu tavsiyemiz bütün sosyal medya platformları için geçerlidir)

Sektörünüzün önemli gelişmelerini paylaşın

İşiniz için kullanacağınız sosyal medya hesaplarınızda, “bakın ne kadar iyi bir danışmanım” dan öte paylaşımlar yapın. Son kullanıcıyı ilgilendiren gelişmeleri  paylaşın. Paylaşımlarınızda çalıştığınız lokasyon, kategori ve sektörel kelimeleri #etiketlemeyi unutmayın.

Story’ler takip ediliyor

Snap Chat ile başlayan kısa ve kaybolan video formatı çok tutuldu. İnstagram, Facebook ve hatta Whatsapp’a bile hikaye eklenebiliyor. Sosyal medya hesabınızın akışında paylaşım yapmayı es geçtiğiniz günler olabilir ama hikaye paylaşmayı unutmayın.

Çalışma sürecinizde elde ettiğiniz müşterilerin sadece telefon numaralarını almayın, sosyal medya hesaplarını öğrenin. Daha sonra takip edin/takipleşin.  Paylaşımlarınız ile kişilerin hafızasında yerinizi koruyun.

Paylaşımlarınızı video olarak yapın

İnsanlar artık okumak ve resim görmekten daha fazlasını istiyor, kısa ve harketli paylaşımları tercih ediyorlar. Sosyal medya paylaşımlarınız da buna dikkat edin. Son kullanıcıyı ilgilendiren bir gelişmeyi  görsel olarak paylaşabileceğiniz gibi, 1 dakikaya kadar bilgilendirici videolar şeklinde de yapabilirsiniz. Ya da tanıtmak istediğiniz bir gayrimenkulün fotoğraflarını paylaşmak yerine videosunu çekerek paylaşmayı deneyebilirsiniz.

Emlak pazarlamasının geleceği, canlı yayınlar

Canlı yayın uygulamaları gün geçtikçe daha fazla kişiye ulaşıyor. O kadar sevildi ki; Facebook, Twitter (bir dönem), İnstagram, Yotube da canlı yayın yapmaya olanak tanıdı. Anlık olarak iletişim ve etkileşime olanak tanıyan canlı yayınlar, emlak pazarlamasında da etkin kullanılabilir. Tek bir konutu olmasa bile, çok özel portföyleri ve satışı üstlenilen konut projelerinin tanıtımını canlı yayınlar ile yapmak, oldukça etkili ve efektif olacaktır. Müşterilerin yorulmadan deneyimleyebileceği bir pazarlama imkanı sunuyor olmanız, emlak pazarında sizi öne çıkaracağı garanti.

Emlak sektörü güven pazarlamasıdır

Emlak pazarlaması güven isteyen bir alandır. Her sektörde elbette güven önemlidir. Ama, insanların hayatında belkide bir defa yapacağı bu yüksek rakamlı alışverişte;  hataya yer bırakmamak, güvenli ellerde bu işlemi gerçekleştirmek çok çok önemlidir.  Sektördeki geçmiş kötü kanaatleri ortadan kaldırmak için, öncelikle işinizi ve çalıma bölgeniz çok çok iyi biliyor olmanız lazım. En iyi pazarlama, işini en iyi bilmekten geçer.

 

Öne çıkarılan görsel: powertrafic.fr

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi