fbpx

Blog

Emlak Sektöründe Dijital Pazarlama

emlak sektöründe dijital pazarlama

En son ne zaman ev ya da işiniz için emlak aradınız? Peki soruyu şöyle farklılaştıralım, emlak aramak için en son ne zaman sokak sokak gezdiniz ?

İnternetten tek tıkla yemek siparişi verebildiğimiz, tek tıkla uzak bir ülkede herhangi bir otelde ileri tarihlere rezervasyon yapabildiğimiz internet çağında dijital pazarlamanın emlak sektörü için ne gibi avantajları veya etkileri olabilir?

TÜİK verilerine göre Türkiye’de 77 milyonun üzerinde internet kullanıcısı var. İnternet erişiminin bu kadar yaygın olması, insanların herhangi bir şey aradıklarında ilk olarak internete bakmalarına neden oluyor. Böylece tüm sektörlerde olduğu gibi emlak sektöründe de dijital pazarlama büyük önem taşımaya başladı. Neden mi?

Alıcı/Kullanıcı Açısında Önem Taşır. Çünkü,

Bir gayrimenkul için ister kira ister satın alma açısında olsun kullanıcılar önce internete bakar. Bu her sektörde böyledir 🙂 Ancak emlak sektöründe biraz daha büyük rakamlar söz konusu olduğu için insanlar genelde bir yere değil birkaç web sitesini veya sosyal medya hesabını ziyaret eder, karşılaştırır ve son kararı ona göre verir. Burada sizin müşteri ile kurduğunuz iletişim ekstra önem taşır.

emlak sektöründe alıcı ve kullanıcı açısından dijital pazarlamanın önemi

Emlak Sektöründe ki Firmalar veya Gayrimenkul Sahibi Açısında Önemlidir. Çünkü,

Günümüzde Facebook, İnstagram gibi birçok kanal üzerinden satış gerçekleşmektedir. Emlak sektöründe ki firmalar bir evi kiraya vermek ya da satış yapmak isteyeceği gibi gayrimenkul sahibi anlaştığı firmada güven unsuru arar. Dolayısıyla mülkün en hızlı şekilde kiraya verilmesi veya satışını isteyeceği için internetten araştırma yapacaktır.

Emlak sektöründe dijital pazarlamanın kullanılması daha az maliyet ile daha fazla kişiye erişmek demektir.

Emlak Sektöründe Dijital Pazarlama Çalışmaları Nasıl Olmalı?

Emlak sektöründe ki herhangi bir firma olarak arama motorlarında ilk sıralarda çıkmak istiyorsanız buna uygun anahtar kelimeler kullanmanız gerekir. Bunun yanı sıra kullanıcıyı herhangi bir sekteye uğratmayacak uyumlu bir web sitenizin olması gerekir. Tüm bunlar yeterli mi? Tabi ki de hayır. Gelin detaylara beraber bakalım 🙂

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

İçinde birçok bilgiyi barındıran arama motorlarında ilk sayfada mı çıkmak istiyorsunuz ? O halde web sitenizde yayınladığınız blog yazıları da dahil kullanıcıların arama yaptıkları kelimeler üzerinden ilerleyin. Örneğin, “kiralık ev” veya “satılık ev” tarzında yapılan aramalar rekabetin yoğun olduğu aramalar olabilir. Ancak siz kullanıcıların sizin web sitenize hangi aramalar üzerinden geldiğini belirleyerek strateji belirleyip o doğrultuda ilerleyebilirsiniz. Bu noktada kullanıcı odaklı düşünmekte de fayda var. Çünkü kullanıcıların birçoğu arama yaptıklarında ilk sayfada üst sıralarda çıkan sonuçlara bakıyorlar.

Kısacası bir kullanıcı gibi düşünerek emlak sektörü ile ilgili arama yaparken belirli konularda hangi kelimelerin daha çok kullanılacağını belirleyerek yazılarınızda ve sosyal medya paylaşımlarınız da bu kelimelere odaklanın.

emlak sektöründe seo

Web Sitesi

Kullanıcılar karmaşık bir web sitesinden hoşlanmazlar. Bu yüzden gezinmesi kolay, mobil uyumlu ve kullanıcıların soru sorabilecekleri bir web sitenizin olması size artı sağlar.

Web sitenize emlak sektöründe yaptığınız işlerle ilgili görseller, blog yazıları, hizmetleriniz ve detaylarına dair bilgiler koymanız güven unsuru oluşturur.

Örneğin, “Ev alırken veya satarken nelere dikkat edilmeli?” tarzında yazacağınız bir blog yazısı ile sosyal medyadan da web sitenize trafik çekebilirsiniz.

Google ve Sosyal Medya Reklamları

Google veya sosyal medya reklamlarını kullanarak belirlediğiniz bölgelerde kendi belirleyeceğiniz hedef kitlelerine ulaşmanız da mümkün.

Google veya sosyal medya reklamları ile arama sıralarında ilk 3’te çıkmak mümkün olmayabilir ancak rakiplerinize göre hedefleme yaparak, strateji belirleyerek, reklamlarınızda iyileştirmeler yaparak başarıyı yakalayabilirsiniz 🙂

E-posta Pazarlama

Müşterilerinize veya iş ortaklarınıza göndereceğiniz satın almaya teşvik edecek e-posta pazarlaması ile potansiyel müşterilere de ulaşabilirsiniz. Örneğin, müşterilerinizi belirli kitlelere ayırın, kısa, çekici ve eyleme geçiren e-postalar kullanın. Bunların satış odaklı olması gerekmez. Eski bir müşterinize emlak sektörü ile ilgili vergi, ödeme vb. gibi şeyleri hatırlatacak tarzda e-postalar göndermeniz bu sektörle alakalı bir ihtiyacı olduğunda tekrar sizi tercih etmesini sağlar.

Sosyal Medya

Sosyal medya hesaplarınızda emlak sektöründe aylık veya yıllık konut satışlarını, blog yazılarınızı paylaşabileceğiniz gibi, satışı gerçekleşen veya alıcı bekleyen gayrimenkullerinde fotoğraflarını paylaşabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınızda paylaşacağınız görselin kaliteli olması kullanıcılar açısından önemlidir. Özen gösterilmemiş, yazım hatalarının olduğu, alakasız ve gereksiz hashtaglerin kullanılması size takipçi kaybettirir.

Tüm bu faktörlerin haricinde sizi takip eden kullanıcılarla ve müşterilerle iletişim halinde olmanız önem taşır. Müşterilerinizi tanıyarak ne istediklerine dair mesajlar verin ve rakiplerinizi takip edin. Hedeflerinizi belirleyerek emlak sektöründeki trendleri yakalayın.

Tüm bunları nasıl uygulayacağınıza dair sorularınız varsa biz size yardımcı olabiliriz 🙂

Şimdi iletişime geçin: +9.0850 840 6452 & info@survivor.com.tr

Bir Yorum Gönder


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi