2020’de İzlemeniz Gereken Sosyal Medya Eğilimleri

Dijital pazarlamanın en önemli yapı taşlarından birisi olan sosyal medya, her işletmenin bulunması gereken ve çok geniş kitlelere hitap eden bir platform.

Sosyal medya, insan yaşamının ve günlük rutinlerin ayrılmaz bir parçası haline gelmiş durumda ve kullanıcılar için olan önemi göz önüne alındığında işletmeler, pazarlamacılar, KOBİ’ler hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medyaya akın etmektedir. Ancak her sektörde olduğu gibi sosyal medyada da rekabet ortamı çok geniş olduğu için fark edilmeniz zor olabilir. Bu durumda stratejilerinizi güçlendirip, içerik yükleyerek ve her zaman güncel kalıp, trendlere ayak uydurarak rekabet ortamında sıyrılabilirsiniz.

Örneğin: 2019’un ilk çeyreğinde Instagram, işletmeler için alışveriş özelliğini getirerek, tüketicilerin sayfadan ayrılmadan alışveriş yapmalarını sağladı. Bu şekilde tüketiciler platformdan ayrılmadan alışveriş sayfasına yönelerek satın alma eylemine geçebiliyorlar.

Ancak bunun gibi trendleri takip etmeyen işletmeler için bu daha zor hale gelebilirdi. Mesela platformdan tüketiciyi web sitesine yönlendirerek alışveriş yapmasını sağlayabilirdiniz ama bu süreç içerisinde sayfa yüklenmeyebilirdi veya kesintiye uğrayacağı için tüketici satın alma eylemini gerçekleştirmek istemeyebilirdi.

2020 Sosyal Medya Eğilimleri Neler Olacak?

Dijital ortamda var olmak ve sosyal medyada hedef kitlenize ulaşabilmek için her zaman,

  • Güncel olmak, trendleri takip etmek,
  • İçerik paylaşmak ve
  • Stratejilerinizi güçlendirmeniz gerekmektedir.

Bu 3 madde sizin sosyal medya hesaplarınızı besleyerek hedef kitlenize, potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlayan basamaklardandır. Bunların yanı sıra;

Geçiçi İçerik Popülerlik Kazanmaya Devam Edecek.

Geçici içerik, belirli bir süre kullanılan Instagram ve Facebook, Snapchat gibi mecralarda “Story” olarak geçen ve maksimum 24 saat sonra kaybolan içeriklerdir.

Story gibi içerik programları kısa ve ilgi çekici olduğu için kullanıcıların dikkatini daha çok çekmektedir. Ardı ardına hikaye izleyerek kimi kullanıcılar vakitlerinin çoğunu bu içerik türü üzerinde harcamaktadır.

Ocak 2019’da Instagram, sadece story özelliğini kullanan 500 milyon kullanıcısı olduğunu bildirdi.

Belirtilen istatistiklere göre yoğun bir kitleye sahip olan story özelliğini kullanmamanız hedef kitlenize ulaşmanızı zorlaştıracaktır.

İşletmelerin %64’ü story özelliğini stratejilerine dahil ederek aktif bir şekilde kullanmaktadır.

Yeni bir ürününüz varsa, önemli bir etkinlik düzenliyorsanız, web sitenize trafik çekmek istiyorsanız veya yeni bir blog yazınız varsa Instagram hikayelerden kitlenizi web sitenize çekebilir, etkileşiminizi arttırabilirsiniz.

Instagram’da 10.000’den fazla takipçiniz varsa storylerinize web sitenizin, ürününüzün veya açılış sayfanızın linkini ekleyerek trafiğinizi arttırabilirsiniz.

Story (hikaye) özelliği Instagram’da yeni bir özellik değil ancak siz bunu daha etkin kullanarak kitlenize rahat bir şekilde ulaşabilirsiniz. GIF ekleyerek, filtre veya anket gibi özellikleri kullanmanızda size artı sağlayacaktır.

Niş Sosyal Medya Platformları Daha Etkili Olacak.

Sosyal medya deyince pek çok insanın aklına belki de Facebook ve Instagram gelmekte çünkü çok geniş kitlelere hitap ediyorlar. Ama TikTok gibi niş sosyal medya platformları da her gün şöhretini arttırmaktadır.

TikTok 2016’da başlamasına rağmen hemen popülerlik kazanan bir platform. B2B gibi şirketler sosyal medya girişimleri için LinkedIn’i tercih ederken, oyun topluluğu Twitch’e akın ediyor.

Gelişen dünya ile her geçen gün ortaya çıkan yeni platformlar olmaya devam edecektir. Önemli olan popülerliği artan platformlarda ihtiyacınıza ve hitap ettiğiniz kitleye göre bulunmaktadır.

Instagram Beğenileri

Instagram geniş kitlelere hitap eden platformlardan birisi ve burada uygulanan değişiklikler sosyal medya ortamını şekillendirmektedir. Bu değişikliklerden biriside Instagram’ın gönderilerdeki beğeni sayısı görünümünü kaldırmasıdır.

sosyal medya eğilimleri influencer

Kısa bir süre önce beta testinden geçen bu aşama kimi kullanıcıların cihazlarında aktif bir halde. Aslında buradaki mantık sosyal değeri belirlemeyi sevmenin ve bu şekilde onay beklemenin insanlara zarar vermesidir. Burada önemli olan noktalardan biriside şudur ki; pek çok marka influencer gibi, insanların düşüncelerini etkileyen kişilere ürünlerinin satışını arttırmak için para ödüyor. Bu pazarlama yöntemi o kadar popüler hale geldi ki markalar geleneksel pazarlama yönteminden uzaklaşıyor.

Çünkü kullanıcıların %47’si ürünü kullanan kişilerin önerilerine güveniyor.

Dolayısıyla Instagram’ın beğenileri kaldırması, markaların kampanyalarındaki doğrudan etkileri ölçmesini zorlaştırabilir. Bu bazı markaların, YG’yi (Yatırım getirisi) kolayca izleyebilmeleri için Instagram Reklamlara yatırım yapmasını teşvik edebilir.

Sosyal Ticaret Genişleyecek.

Instagram ve Facebook gibi platformlar markaların ürünlerini satması için uzun süredir kullanılıyor.

Tüketiciler mağazaya gitmeden sosyal mecralar üzerinden ürün alıp satıyor ve buda sosyal ticareti oluşturuyor. Bu durum markalar için yeni bir perakende ağı oluşturuyor.

Kullanıcıların fiziksel mağazaya gitmeden veya laptop bile kullanmadan satın alma sürecini oluşturması, işletmelerin hedef ve mevcut kitlesini oluşturarak genişlemesine yardımcı olur.

Burada dikkat edilmesi gereken noktalardan biri, sosyal medya platformları üzerinden kullanıcılarla, tüketicilerle nasıl iletişim kurduğunuzdur.

Ürün veya hizmet ile ilgili gelen iyi niyetli yorumlara nasıl cevap veriyorsanız bir sorun yaşayan kullanıcıya da aynı niyetle cevap vermeniz gerekir.

Twitter bu konuda oldukça etkili olan mecralardandır. Tek bir yorum, tek bir tweet markanızın sosyal medyada ki konumunu etkileyebilir.

Video İçeriği Hakim Olacak.

video içeriği

Cisco’nun araştırmasına göre 2022’de sosyal medya içeriğinin %82’sini videolar oluşturacak. Bu da sosyal medyadaki yerinizi sağlamlaştırmanız için buna göre stratejilerinizi belirlemeniz gerektiğini gösterir.

Bir sonraki yıl için olan stratejileriniz arasında video içeriklerinin olmaması işletmeniz adına zor olabilir. İster story olsun ister gönderi halinde olsun içerik takviminize videoları eklemeniz işletmeniz adına en doğru karar olacaktır.

Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Teknolojileri Benimsenecek.

Arttırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojilerinin benimsenmesinde bir artış söz konusu olacak ve bunların olduğu platformlarda kullanıcılarda daha iyi daha ilgi çekici içerikler talep edecek.

Facebook’un Horizon tanıtımı bu konuda büyük adımlar atıyor.

İnsanların keşfederek oyun oynayabileceği bir sanal dünya kesinlikle sosyal medyanın geleceğini oluşturacaktır.

Snapchat veya Instagram gibi mecralarda arttırılmış gerçeklik uygulamaları zaten kullanılmaktadır. Ancak şöyle bir durum var ki bu mecralarda kullanılan filtreler arttırılmış gerçeklik ile kullanıcılara sunulmakta ve sürekli güncellenmektedir.

Dijital pazarlama dünyasında yerinizi sağlama almak için güncel kalmanız sürekli trendleri takip etmeniz gerekir.

Kıyafet satan bir mağazanız varsa veya sosyal ortamda işletmenizi bu şekilde tanıttıysanız arttırılmış gerçeklik yöntemini firmanıza göre uyarlayarak, bu şekilde kullanarak müşterilerinizin ürünlerinizi denemesini sağlayabilirsiniz.

Sephora arttırılmış gerçeklik uygulaması ile kullanıcıların güzellik ürünlerini denemeleri konusunda hizmet vermektedir.

Aynı şekilde IKEA’nın henüz yurt dışında kullanılan arttırılmış gerçeklik yöntemi ile odanızda istediğiniz eşyanın nerede ve nasıl durduğuna bakarak ve satın alma sürecindeki kararı daha kolay verebiliyorsunuz.

Güven ve Şeffaflık

2020’de tüm sosyal medya stratejilerinizi etkileyecek eğilimlerden biriside kullanıcının güvenini kazanmak olmalıdır.

Kullanıcı bilgilerinin izinsiz bir şekilde kullanılması sorunlara yol açabilir bu sebepten kullanıcılarla, hedef veya müşteri kitlenizle güven ve şeffaflığa dayalı ilişkiler kurmanız 2020’de ki stratejileriniz arasında mutlaka olmalıdır. Çünkü bir kullanıcı web sitenizden, sahip olduğunuz sosyal mecralardan güven duyarak alışveriş yapıyorsa bu zamanla marka sadakatini oluşturur.

Ayrıca hedef kitlenizi dinleyerek onların istek ve ihtiyaçlarına göre yanıt verip, içerikler üretmeniz sizi bir adım öne taşır.

Kullanıcıların sizden satın aldıkları ürün veya hizmet ile ilgili sosyal medyada bir paylaşım yapması durumunda onlardan izin alarak bunu sizde kendi hesabınızda kullanıcıyı etiketleyerek paylaşın.

Markanızın izlemesi gereken sosyal medya eğilimleri hakkında destek almak isterseniz bizimle iletişime geçin.

Kaynak: https://www.socialmediatoday.com/news/6-key-social-media-trends-to-watch-in-2020/568481/