2019’da Dijital Pazarlama Eğilimi Nasıl Olacak?

sosyal medyada dönüşüm

2018’in son günlerindeyiz.  Her sene olduğu gibi 2019’da  da dijital pazarlama dünyası değişecek.

Peki sizce 2019’da dijital pazarlama nasıl olacak? Neler revaçta olacak? Hepsini tam olarak bilemesek de 2018’den yükselişe geçen ve 2019’da da revaçta olacak dijital pazarlama eğilimlerini sizin için derledik. Keyifli okumalar.

2019 Dijital Pazarlama Eğilimleri

Yapay Zeka (AI) 

Yapay zeka teknolojisi, her geçen günde biraz daha büyüyor, bizleri kendine hayran bırakmaya ve şaşırtmaya devam ediyor.  Aslında yapay zeka kullanımını artık her yerde görmek mümkün.  Arama motorlarında ve sosyal medyada sürekli karşımıza çıkan hedefli reklamlar, yapay zeka kullanımının sadece bir örneği.

2019’da dünya çapında yapay zekanın farklı amaçlarla kullanımı yaygınlaşarak artmaya devam edecek. Siyaset, devlet politikaları, tüketici davranışlarını analiz, reklam vb.. dahil olmak üzere birçok farklı amaç için, makine öğrenimi, tahmine dayalı analiz  vb.. teknolojilerin benzersiz bir karışımını olan yapay zeka çözümleri sıkça karşımıza çıkmaya devam edecek.

Chatbotlar

Chatbotlar, mesajlaşma uygulamaları, mobil uygulamalar, web siteler veya telefon aracılığıyla kullanıcı ile doğal bir dilde konuşmayı simüle edebilen yapay zekâ yazılımıdır.

2018’de birçok marka chatbot yazılımlarını müşteri iletişimi için kullanmaya başladı bile,  2019 için  yapılan tahminlere göre; chatbotlar sayesinde markalar yılda 8 milyon dolar tasarruf edebilecek. Müşteri servislerinde kullanılan chatbotlar, sizin yönlendirmelerinizle otomatik olarak müşteriyi istediği cevaba yönlendiriyor.  Botlar ayrıca satış randevularını planlamak ve satın alma işlemlerinde yardımcı olmak için de kullanılmakta. Şu an için Chatbotlar’ın görünen en büyük eksikliği bazen karmaşık insan konuşmalarında takılabilmesidir. Ancak Günden güne gelişen chatbotlar yakında bu sorunu da aşacaktır.

Akıllı Hoparlörler

Geçmişte sadece filmlerde gördüğümüz akıllı ev cihazları artık hayatımızda ve ayrılmaz bir parçası haline gelmiş durumda.   Amazon Alexa, Google Home ve Apple HomePod gibi kullanıcılar tarafından oldukça ilgi gören akıllı hoparlörler, son yıllarda artan bir grafikle daha fazla tüketicinin ev ve ofislerinde yer alıyor.  Amerika’da akıllı hoparlör pazarı 2018’de bir önceki  yıla oranla %128 artış gösterdi ve artık her altı Amerikalıdan birinin evinde akıllı hoparlör bulunuyor.

Tek bir sesli komutla tüm evi kontrol edebilen, müzik çalan, film oynatan ve hatta kahve yapıp pizza sipariş edebilen akıllı hoparlörler 2019’da da teknolojinin en hızlı yükselen trendi olmaya devam edecek.

Sesli Arama 

Google’da günlük 3,5 milyar aramanın 3’te 1’ini sesli aramalar oluşturuyor.  2019 için tüm aramaların %50’sinin sesli arama biçiminde yapılacağı öngörülüyor.

Sesli aramalar temelinde kullanıcı deneyimini daha hızlı ve kullanışlı hale getirmek var. Yakın gelecekte e- ticaret sitelerinde arama opsiyonu olarak karşımıza  çıkması beklenen  “sesli arama” özelliğiyle istediğimiz ürünler için tuşlama yapmadan daha kolay ve hızlı arama yapabileceğiz. Çok yeni bir teknoloji olmasına rağmen sesli arama özelliğinin 2019 sonunda yaygınlaşması öngörülüyor.

Yerel Etkili Pazarlama

Yerel (local) pazarlama,  cafe, restoran, butik mağaza, tamirci vb… gibi yerel işletmelerin yakın çevresindeki insanları hedefleyen bir dijital pazarlama türüdür. Hedef kitle, geniş kitleler değil sadece belli bir bölgenin etrafındaki insanlardır.

“yakınımdaki” aramaları (ör. “yakınımdaki kafeler”)  2017’de  %130’u aşan bir oranda arttı ve mobil cihazlarda çok daha yaygın şekilde kullanılıyor. Bu tarz aramaların 2019’da da artmaya devam edecek.  Pazarlama hedefleriniz global olsa da yerel pazarlamayı ihmal etmeyin.

Video

Video paylaşımlar hala pazarlamanın zirvesinde. Mobil platformda video izleme oranı geçtiğimiz yıla göre %3 artarak %55’e yükseldi. 2019’da da bu oran artmaya devam edecek.   Müşterilerinizin ilgisini çekmek için kendinizi onların yerine koyun ve hala oluşturmadıysanız bir video pazarlama stratejiisi oluşturun. Canlı videolar çekin, Markanızı tanıtın, ofisinizi gezdirin, ürün hizmetlerinizi deneyimler üzerinden tanıtın, soru-cevap videoları  hazırlayın, sanal gerçeklik çözümleri kullanın.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir; Bilmeniz gereken 15 video pazarlama istatistiği

Son söz olarak bunlar 2019’a odaklanmanızı önerdiğimiz  6 dijital pazarlama eğilimi. Ancak daha birçok eğilim olduğu ve 2019 içinde öne çıkacak farklı trendlerin olacağı kesin. Bununla birlikte, hiç bir trend,  iyi pazarlamanın yerini tutmaz.

Kalabalığın arasından öne çıkmanın en iyi üç yolu markanızı oluşturmak, harika bir hikaye anlatmak ve yararlı, özgün içerik sağlamaktır. Bu üç şeyi sürekli olarak yapın ve en son trendlerden yararlanın ve bu yapılabilecek en iyi ve değişmeyecek dijital pazarlama trendidir.